به گزارش پارس به نقل از فارس، صدای انفجار در منطقه بئر حسن در بیروت شنیده شده است.

به نقل از شبکه خبری المیادین، بر اساس این گزارش، این انفجار در میدان" الجندولین" نزدیک مرکز رایزنی فرهنگی ایران در منطقه بئرالحسن روی داد.

سفار ایران در بیروت اعلام کرد که به هیچ یک از دیپلمات ها و کارکنان رایزنی فرهنگی آسیبی نرسیده است و همه در سلامت کامل بسر می برند.

میدان الجندولین که انفجار در آن صورت گرفته منطقه ای پرتردد است که به صورت روزانه شاهد عبور و مرور تعداد زیادی از شهروندان لبنانی است و به نظر می رسد قربانی ها غیرنظامی باشند.

برخی گزارش های نیز حاکی است که این انفجار در نزدیکی دفتر شبکه العالم روی داده است.

 

 

بر اساس آمار اولیه در این انفجار ۴ نفر کشته و ۳۸ نفر دیگر زخمی شدند و به نظر می رسد انفجار توسط یک انتحاری انجام شده است. مجروحان این انفجار به بیمارستان رفیق حریری منتقل شدند. صلیب احمر لبنان شمار کشته ها را دو نفر اعلام کرد.

تعداد زیادی از نیروهای دفاع مدنی و آتش نشانی در محل حادثه تجمع کرده اند و تعداد زیادی از مردم منطقه بئر الحسن در محل حادثه حضور پیدا کرده اند که روند کمک رسانی به مجروحان را دچار مشکل کرده است.

پایگاه خبری روزنامه السفیر گزارش داد که این انفجار ناشی از یک خودروی بمب گذاری شده بوده است. این انفجار در فاصله دهها متری سفارت کویت در جنوب بیروت رخ داده است.

این در حالی است که شبکه خبری اسکای نیوز از وقوع دو انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که احتمالا انفجار دومی در فاصله ۵۰ متری از محل انفجار اول روی داده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است. پیش از این گروهک تروریستی عبدالله عزام و جبهه النصره مسئولیت انفجارهای بیروت را بر عهده گرفته بودند.

سفارت کویت نیز وقوع انفجار در ۱۰۰ متری سفارت را تأیید کرده و افزوده که همه کارکنان سفارتخانه در سلامت کامل به سر می برند.

منابع نزدیک به داعش نیز گزارش دادند که این انفجار توسط دو انتحاری صورت گرفته است.

شبکه ام تی وی لبنان گزارش داد که شاهدان عینی تأکید کرده اند که دو تروریست انتحاری که دو موتور سیکلت را هدایت می کرده اند اقدام به منفجر کردن خود کرده اند.

منابع امنیتی به العربیه نیز گزارش داده که یکی از دو انفجار با خودروی بمب گذاری شده که توسط فردی انتحاری هدایت می شده صورت گرفته است. انفجار دوم در نزدیکی ایست بازرسی ارتش لبنان صورت گرفته است.