به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نهمین اجلاس کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در دیدار با اسامه النجیفی رئیس مجلس عراق، بر ضرورت برقراری امنیت پایدار در عراق تأکید و اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع تر امنیت در عراق برقرار شود.

وی افزود: ما نگران اقدامات تروریستی در کشور عراق هستیم و امیدواریم دولت عراق بتواند مشکلات امنیتی را هر چه سریع تر حل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط دوجانبه کشور ایران و عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما از هر گونه کمک برای حل مشکلات عراق دریغ نمی کنیم و امیدواریم توسعه روابط پارلمانی سبب افزایش روابط بیش از پیش دو کشور شود.

در ادامه اسامه النجیفی رئیس مجلس عراق با تشکر از علی لاریجانی برای برگزاری موفقیت آمیز اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: این اجلاس جایگاه خوبی برای طرح مسائل و مشکلات جهان اسلام است و امیدواریم بتواند راه حل های مناسب برای حل مشکلات را به دست بیاورد.

وی تصریح کرد: ما و مردم عراق از مشکلات امنیتی در کشور عراق رنج می بریم و حل مشکلات کشورمان نیازمند تعامل دولت و مجلس است.

این مقام ارشد پارلمان عراق در پایان اظهار امیدواری کرد روابط با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش یابد.