به گزارش پارس به نقل از ایسنا، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی فلسطین در نهمین کنفرانس رییسان مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور رییس مجلس فلسطین در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود و امیدوارم این کنفرانس در حل مشکل ملت مظلوم فلسطین راهگشا باشد.

او افزود: نگرش ایران به مساله فلسطین همه جانبه و برگرفته از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.

لاریجانی مساله قدس شریف و فلسطین را به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جهان اسلام خواند و گفت: نقطه ثقل وحدت اسلامی در حمایت از آرمان و حقوق ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان، حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه انسانی و اسلامی خواند و گفت: کشورهای اسلامی نباید در مقابل اعمال وحشیانه صهیونیست ها سکوت کنند.

سلیم زعنون، رییس مجلس فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: ایران قوت قلب مردم فلسطین و حامی واقعی ماست.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس اخیر تهران، جمهوری اسلامی ایران را پیشگام تقویت و تحکیم وحدت جهان اسلام خواند و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان قصد ایجاد انحراف در افکار عمومی نسبت به مساله فلسطین دارند اما جمهوری اسلامی ایران همواره در عمل از ما حمایت کرده است.

رییس مجلس فلسطین در پایان این دیدار نسبت به ثمر بخش بودن اجلاس تهران جهت برداشتن گام های موثر برای حل مساله فلسطین و رهایی سرزمین های اشغالی از چنگال صهیونیست ها ابراز امیدواری کرد.