به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، " محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که در راس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای انجام مذاکرات مربوط به گام نهایی توافق نامه ژنو صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) ، وارد وین پایتخت اتریش شد، گفت: برای شروع گفتگو درباره راه حل جامع وین را انتخاب کردیم و این مذاکرات را از امشب با یک شام کاری با کاترین اشتون شروع می کنیم.

ظریف افزود: فردا (سه شنبه) هم بعد از ملاقات های دوجانبه ای که با وزیر خارجه و رئیس جمهور اتریش خواهم شد، جلسه رسمی ما با ۱+۵ آغاز می شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: البته برنامه اقدام مشترک ژنو تقربیا چارچوب ها و موضوعات را مشخص کرده اما لازم است که مقداری با دقت بیش تر راجع به آن ها بحث شود و همین طور راجع به روش های پیگیری.

وی درباره دورنمای مذاکرات نیز گفت: این مذاکرات تازه قرار است شروع شود، ما اقداماتی را در چند هفته گذشته شروع کردیم، به نظر می رسد که شروع خوبی است برای رسیدن به راه حل.

ظریف اظهار داشت: البته اظهارنظرهایی بیش تر برای مصرف داخلی متاسفانه از طرف آمریکایی دیده می شود که کمکی به ایجاد اعتماد نکرده و بنابراین لازم است که در این زمینه هم مقداری بحث شود.

وی تصریح کرد: اما آن چه که برای ما مهم است رسیدن به یک راه حل نهایی براساس حفظ حقوق و منافع مردم ایران است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به نتیجه برسیم.