به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امروز کابینه خود مدعی شد که ایران برای برنامه هسته ای غیرنظامی خود نیازی به سانتریفیوژ ندارد. وی همچنین خواستار این شد که جامعه بین المللی توان و تجهیرات غنی سازی اورانیوم ایران را خنثی کرده و برچیند.

نتانیاهو با تکرار ادعاهای واهی خود درباره اتمی کشورمان اعلام کرد که سیاست این رژیم درباره برنامه هسته ای ایران حول دو محور افشای آنچه" سیاست های خصمانه" ایران نامید و تلاش برای برچیدن توان غنی سازی اورانیوم تهران متمرکز است.

وی مدعی شده که ایران در چارچوب یک برنامه هسته ای غیرتسلیحاتی و با هدف تولید انرژی برق نیازی به در اختیار داشتن سانتریفیوژ ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تداوم تلاش های ایران برای تحقیق و توسعه در مورد سانتریفیوژها اذعان کرد که کشورمان حتی حاضر به کوتاه آمدن از یک سانتریفیوژ خود هم نیست.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و ۵+۱ در هفته جاری به منظور دستیابی به راه حلی جامع و دائمی در باره برنامه اتمی کشورمان، مدعی شد که تهران در حالی که از کاهش چشمگیر و وسیع تحریم ها بهره برده و اقتصاد آن رونق گرفته است، در مورد برنامه اتمی خود حاضر به اعطای امتیازات چندانی نشده است.

نتانیاهو در پایان ضمن تکرار ادعاهای واهی خود درباره سیاست های داخلی کشورمان، مدعی شد که تهران همچنان از دمشق و آنچه" سرکوب و کشتار نظام سوریه" نامید حمایت کرده و به اقدامات خود در حمایت مالی و تسلیحاتی از جنبش هایی که به زعم وی" تروریستی" هستند ادامه می دهد.