به گزارش پارس به نقل از مهر، لاریجانی در دیدار روسای مجالس گینه بیسائو و کومور از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش ارتباطات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با گینه بیسائو و کومور خبر داد.

لاریجانی در این دیدارهای جداگانه با اشاره به روابط خوب ایران با کشورهای مذکور، بر ضرورت گسترش همکاری های فی ما بین در زمینه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: همکاری های پارلمانی بستر مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات دوستانه کشورها فراهم می آورد.

وی بر همین اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش ارتباطات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با گینه بیسائو و کومور خبر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و همدلی میان مسلمانان برای حل مشکلات کنونی جهان اسلام و مقابله با سیاستهای تفرقه افکنانه و اختلاف انگیز قدرتهای استکباری در منطقه تاکید کرد و افزود: ارتباط بیشتر میان مسئولان دولتی و پارلمانی کشورهای اسلامی نظیر برگزاری کنفرانس تهران برای همکاری و مشورت میان کشورهای اسلامی ضرورت دارد.

ابرائیما سوری جالو رئیس مجلس گینه بیسائو نیز در دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجلاس کنونی روسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران از نقش و تلاش کشورمان در تقویت همبستگی و انسجام جهان اسلام تقدیر کرد و بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

برهان حمیدو رئیس مجلس کومور نیز در دیدار با لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره در جهت تقویت همکاری بین کشورهای اسلامی تلاش نموده گفت: جمهوری کومور علاقمند است از تجارب ایران در زمینه های دموکراسی و مردم سالاری بهره مند گردد.

وی تقویت مبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را دارای اهمیت بالایی خواند و افزود: مردم کومور همواره قدردان پشتیبانی ها، کمکهای بهداشتی، آموزشی و عمرانی جمهوری اسلامی بوده اند.