به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدحسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه عصر امروز جمعه در حاشیه همایش سیاسی و اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین جزئیات رسیدگی به ۵ مرزبان ایرانی ربوده شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز این حادثه وزارت خارجه، وزارت کشور و بقیه نهادهای مسئول پیگیر این قضیه بوده و هستند و مانند موارد مشابه قبل تا حصول نتیجه نمی توان اخبار را رسانه ای کرد. وی افزود: امیدواریم این حادثه مانند بقیه حوادث گذشته که منجر به آزادی عزیزانمان شده، این ماجرا هم اینگونه باشد.

قشقاوی در پاسخ به این سوال که مقامات آمریکایی گفته اند در مذاکرات بعدی به جز موضوع هسته ای قصد دارند موضوع حقوق بشر را نیز مطرح کنند، نظر شما چیست؟ گفت: بارها آقای ظریف و سخنگوی وزارت خارجه و البته همه گفته اند که بحث صرفا موضوع هسته ای است و موضوع دیگری در مذاکرات مطرح نیست.

معاون پارلمانی وزارت خارجه با اشاره به آینده مذاکرات هسته ای تاکید کرد: قطعا مذاکرات بعدی مهم و نفسگیر است، چون عنوانش مذاکرات جامع است، بنابراین هم طرف ایران و هم طرف مقابل بارها سختی کار را اعلام کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده هم می گویم هرچقدر اجماع ملی ما بیشتر باشد و در داخل یکدلی و همبستگی ملی وجود داشته باشند، امیدوارم طرف ایرانی بتواند با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذارد.

قشقاوی در ادامه در مورد تاثیر مذاکرات هسته ای بر تحقق حماسه سیاسی افزود: هیچ کس تردید ندارد که پس از روی کارآمدن روحانی، تحول کاملا مثبتی در فضای دیپلماسی عمومی و در فضای جهانی بوجود آمده است اما همانطور که عرض کردم، کار هنوز تمام نشده است و باید منتظر باشیم و ببینیم مذاکرات آتی به چه نتیجه ای می رسد.