به گزارش پارس به نقل از تسنیم، " سارا واگن کنشت" ، معاون رئیس چپ ها در پارلمان آلمان در گفتگویی با نشریه" دی سایت" اظهار داشت که ارز مشترک اروپایی باید لغو شود. یورو اروپا را جدا می کند. وی همچنین تاکید کرد که یورو در شرایط فعلی کاری از پیش نبرده بلکه اروپا را از هم جدا می کند. شکل گیری یک سیستم ارزی جدید و با ثبات و قابل کنترل ممکن است.

" واگن کنشت" همچنین شدیدا اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرد که این سیستم بخصوص منافع شرکت ها و بانک های بزرگ را در نظر می گیرد. حزب چپ آلمان مخالف یک هماهنگی است که رفاه اکثریت در اروپا را کاهش می دهد. بسیاری از کشورهای اروپایی (در چنین سیستمی) درمانده و ناتوان و در لبه پرتگاه سقوط اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: سیاستمدارانی که نماینده چنین سیستمی هستند نباید خود را دوست اروپا بنامند.

" سارا واگن کنشت" که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ نماینده پارلمان اروپا نیز بوده است این انتقاد به حزبش را که افکار ملی گرایی دارد را رد کرده و همچنین استراتژی جدید آلمان برای عملیات های نظامی انسانی گسترده تر در کشورهای بیگانه را رد کرده و اظهار داشت که سربازان آلمانی در خارج چیزی نمی یابند. کشورهای اروپایی به مناطق بحرانی سلاح ارسال می کنند و به این ترتیب به جنگ های داخلی در این کشورها دامن می زنند، بعد از این آتش افروزی ها می آیند تا به زعم خود آتش را خاموش کنند. این اقدامی ریاکارانه است.