به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد باقر نوبخت در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران با اشاره به وضعیت مازندران و شمال کشور اظهار کرد: عدالت حکم می کند که به شمال کشور توجه ویژه ای شود چرا که این منطقه با این همه استعداد می تواند ایران را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه پوشش سبز مازندران سبب اغوا شده است، گفت: باید برای توسعه مازندران نقشه راه تعریف کرد و با یک برنامه ریزی دقیق و افزایش تولید حرکت بزرگی را برای توسعه مازندران آغاز کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از عنایت و توجه جدی نماینده ولی فقیه در مازندران به مشکلات مردم تقدیر کرد و گفت: جناب عالی آلام مردم و مشکلات آنان را به خوبی منعکس کرده و ما امیدواریم در جلسه هیئت دولت برای رفع این مشکلات گام های بلندی برداریم.

وی به بارش شدید برف در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: برف مازندران عادی نبود و این مقدار بارش برف بی سابقه بوده، ولی در مازندران با حضور استان در غرب و همکاری همه دستگاه ها، بحران مدیریت شد.

نوبخت افزود: مرحله نخست که امداد و نجات و بازگشایی راه ها بود به خوبی انجام گرفت، ولی امیدواریم در زمینه برآورد خسارات تلاش جدی صورت گیرد و در جلسه چهارشنبه هیئت دولت بتوانیم در زمینه اختصاص اعتبارات برای جبران خسارات تصمیم خوبی بگیریم هر چند اعتبارات به هیچ وجه پاسخگوی حجم انتظارات نیست.

وی تصریح کرد: واکنش دولت به بحران برف مازندران مسئولانه بود و به خوبی وارد عمل شد و حضور دو وزیر و بنده در منطقه غرب مازندران در حقیقت برای کمک به رفع مشکلات بوده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تاکید کرد: مازندران باید مسیر رشد و توسعه را دنبال کند و برنامه ریزی برای توسعه استان های شمالی ضروری بوده تا مردم تغییر وضع زندگی و معیشت خود را به خوبی لمس کنند و نسبت به خادمان و دولت تدبیر و امید امیدوارتر شوند.