به گزارش پارس به نقل از ابنا، حدود ۱۰۰ هزار نفر از اهالی شهرک های" نبل" و" الزهرا" در ریف حلب شمالی و روستاهای" الفوعه" و" کفریا" در ریف ادلب شمالی که ساکنان آن را شیعیان تشکیل می دهند بیش از دو سال است که در محاصره تروریست های تکفیری زندگی می کنند.

شهرک نبل با ۵۰ هزار نفر جمعیت، شهرک الزهرا با ۱۵ هزار نفر جمعیت، الفوعه با ۲۵ هزار جمعیت و کفریا با ۱۰ هزار نفر جمعیت به نماد مقاومت در بحران سوریه و ایستادگی در برابر این گروه های مسلح تبدیل شده اند.

منابع خبری شمار شهدای دو شهرک نبل و الزهرا را که در حملات خمپاره ای تروریست ها به شهادت رسیده اند حدود ۵۰۰ نفر اعلام کرده اند که اکثریت شهدا زنان و کودکان بوده اند.

دو روستای" الفوعه" و" کفریا" نیز از این حملات مستثنی نبوده اند. ساکنان این دو روستا در ریف ادلب دائما مورد هجوم گروه های تروریستی قرار می گیرند. تکفیری ها به حملات خمپاره ای اکتفا نکرده و اهالی را نیز که از روستا خارج می شوند به گروگان گرفته اند.

تروریست های تکفیری براین باورند، به این جهت که اکثریت ساکنان این دو روستا شیعی بوده و کشتار آنها تحت عنوان اینکه « رافضی» ناپاک هستند، جایز و روا است.