به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دوشنبه شب در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان با بیان این که امروز باید نگاهی به گذشته بیندازیم که چه بودیم، چه هستیم و در آینده چه می خواهیم باشیم، اظهار داشت: این قرن معجزه ای اتفاق افتاد که پرچم آن در دست روحانیت و مراجع تقلید بود، در شرایطی که می رفت تا دنیا و در بسیاری از مناطق حتی اسلامی این حرف را بپذیرند که دیگر حنای اسلام و دین رنگی ندارد و اسلام برای سعادت بشر برنامه ای ندارد.

وی با بیان این که حرف قدرت های غیر الهی این بود که اگر خوشبختی می خواهید باید لائیک باشید و داشت کم کم این حرف ها جای پای قوی باز می کرد، تصریح کرد: در آن شرایط امام (ره) آمد و کاری کرد که حقیقتاً اسلام احیا شده و معجزه ای رخ داد.

دادستان کل کشور با اشاره به این که با این معجزه پرچم اسلام آنچنان به اهتزاز درآمد که در طول این ۳۵ سال هیچ قدرت و نیروی تبلیغاتی، نظامی، محاصره اقتصادی و جریانی نتوانسته این پرچم را بیندازد، گفت: ابرقدرت ها درست آن چه را فکر می کردند عکس قضیه رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق بزرگ تا جایی بود که حتی اندیشکده های آنها به فکر افتادند در مورد اسلام بیشتر تحقیق کنند و بسیاری از مراکزشان به این نتیجه رسیدند که مسیرشان اشتباه بوده و حتی بسیاری از تحصیل کرده ها از آن به بعد گرایش به اسلام پیدا کرده اند.

محسنی اژه ای با تأکید بر این که امروز گرایش به اسلام به دین، معنویت با همه تبلیغات سوء سیر صعودی به خود گرفته و در برخی مناطق رشد چشم گیر داشته است، یادآور شد: در این شرایط که چنین انقلابی برخواسته از حوزه علمیه صورت گرفته، وظیفه ما بسیار سنگین است.

وی با بیان این که هر مرحله ای که نصرت خدا آمد، پس از آن شکر مزید و شکر مضاعف لازم است، گفت: این موضوع به خصوص برای رهبران و پرچم داران آن جامعه یک مسئولیت مضاعف دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به این که امروز وظیفه روحانیون بسیار سنگین تر از قبل انقلاب است، خاطرنشان کرد: امروز توقع جامعه از ما بسیار بالاتر است و یکی از وظایف مهم مراجع، علما و طلاب، ارشاد و هدایت مردم و تبلیغ دین به نحو صحیح است.

وی سپس با یادآوری این نکته که مردم پایه های اصلی حکومت ما و امنیت اجتماعی و تداوم انقلاب هستند، افزود: این مردم زمانی پای این انقلاب می ایستند که ایمان و آگاهی داشته باشند. محسنی اژه ای با اشاره به این که اگر ایمان مردم ضعیف و آگاهی آنها کم شود خواهی نخواهی در دام دشمن قرار می گیرند چه بسا ابزار قدرت دشمن هم بشوند، تصریح کرد: همه تکلیف دارند به تقویت این آگاهی و تقویت ایمان اما به طور خاص تربیت ایمان و جلوگیری از هجمه هایی که به دین و فرهنگ اسلامی مردم وارد می شود و آگاهی، بصیرت و هدایت مردم، یکی از وظایف مهم و اساسی روحانیت است.

وی تبلیغ را در همه زمان های تاریخ مؤثر دانست و گفت: امروز در جهان تبلیغ یک بخش بسیار مهم در پیروزی هر جریان دارد و حتی در جنگ دیپلماسی، نظامی و اقتصادی تبلیغات یک سهم مؤثر و بزرگی دارد.

دادستان کل کشور با تأکید بر این که اگر ما امروز مجهز نشویم به تبلیغ و روشی که مخاطب ما را می تواند قانع و ارشاد کند و اثرگذار باشد، مجهز نشویم، جای ما را سایر سخنگوهای غریبه و غیر آشنا به دین و مذهب می گیرند و مردم را به مسیر دیگری که می خواهند می برند، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروز در جامعه ضرورت دارد و همه و به خصوص طلاب و علما و حوزویون باید به آن بپردازند، تبیین مفاهیم و تبیین بعضی از واژه هاست.

وی یادآور شد: اگر ما بعضی از مفاهیم وارده در جامعه را تبیین و روشن نکنیم چه بسا با لفظی بسیار زیبا اما غلط و با یک اراده ناصحیح جامعه دچار مشکل شود.

* بعد از مسئله انرژی هسته ای دشمن سراغ حقوق بشر می رود

محسنی اژه ای حقوق بشر را یکی از ابزارهای نظام سلطه نام برد که با هر کشوری که می خواهند برخورد کند از آن بهره می برند.

وی بیان داشت: شک نکنید بعد از مسئله انرژی هسته ای، یکی از مسائل بسیار مهمی که با آن وارد کشور شده و به مقابله با ما می پردازند بهانه حقوق بشر است.

دادستان کل کشور با طرح این سؤال که حقی که بشر دارد چیست، افزود: این ها مبنای حقوق بشر را خودشان تعیین می کنند، تفسیرش را خود می گویند و با همان مبنا و تفسیر، آن را بر سر بشر می کوبند و بزرگ ترین جنایت ها را به عنوان دفاع از حقوق بشر انجام می دهند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کشورهای منطقه نظیر افغانستان، عراق و پاکستان گفت: ببینید به اسم حقوق بشر چه بر سر این کشورها آوردند و با دخالت و جنایت و اشغال مردم این کشورها چه مصیبت هایی را تحمل می کنند.

محسنی اژه ای با اشاره به این که استکبار در بسیاری دیگر از کشورها نیز با این بهانه به بشریت ظلم می کند، خاطرنشان کرد: برخی از سردمداران غربی امروز با جسارت و پر رویی تمام می گویند ما مسئله هسته ای را به جایی رساندیم که فعلاً سال ها عقب افتاد و حالا باید سراغ مسئله حقوق بشر در ایران بریم.

وی با بیان این که اسلام برای حق بشریت احترام و ارزش ویژه قائل است، اضافه کرد: کدام مکتب و ایسم و داعیه دار امروز بین المللی این مقدار حق قائل است که اسلام دارد، آیا انصاف هست که به بهانه حقوق بشر به ما چیزی تحمیل کنند.

* نمی شود با عنوان اعتدال بسیاری از اقدامات را سرکوب کرد/ اعتدال را تعریف کنید

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع اعتدال و انصاف گفت: اعتدال و انصاف مسئله بسیار زیبا و ارزشمند در اسلام است و در روایات و مکتب ما نسبت به آن ارزش زیادی قائل هستند.

وی با تأکید بر این که اعتدال باید تعریف و افراط و تفریط نیز تبیین شود، بیان داشت: نمی شود با یک کلمه مبهم به عنوان اعتدال بسیاری از اقدامات و کارها را منکوب و سرکوب کرد.

محسنی اژه ای با بیان این که امروز بسیاری از مسائل را بدون تعریف با عنوان افراط و تندروی بر سر دیگری می کوبند، گفت: بیایید اینها را برای مردم تفسیر و توصیف و تبیین کنیم.

وی با یادآوری این که رئیس جمهور مسلماً اعتقاد به مبانی نظام، اسلام، امام و رهبر دارد و بارها این را به زبان آورده است، تصریح کرد: اما متأسفانه ظاهراً افرادی می خواهند بدترین کارها و تندروی ها را انجام بدهند و آنها را بر رئیس جمهور تحمیل کنند.

دادستان کل کشور ضمن اشاره به این که رئیس جمهور هیچ وقت با این تندروی ها همراه نبوده و نیست، افزود: اگر ما اعتدال و افراط را تبیین کنیم طبیعی است کسی نمی تواند از آن سوء استفاده کند.

* احزاب منحله مدعی اعتدال شده اند

وی سپس با اشاره به این که بعضی از احزاب منحله با کمال پر رویی می خواهند به فعالیت خود ادامه بدهند، تصریح کرد: مطمئن باشید به هیچ وجه اجازه فعالیت به اینها داده نمی شود، هنوز یادمان نرفته اینها چه کردند و چه انحصارطلبی هایی داشتند و بر ارزش های اسلام کوبیدند.

محسنی اژه ای با بیان این که امروز این احزاب افراطی و انحصارگرا مدعی اعتدال شده اند، گفت: اگر ما اعتدال را تعریف نکنیم آنها می خواهند این کارها را بر رئیس جمهور تحمیل کنند که البته نمی توانند.

وی با بیان این که رئیس جمهور روشن و با تجربه و آشنا به مبانی و پیرو ولایت فقیه است، گفت: رئیس جمهور اجازه نمی دهد جریان های افراطی و تندرو حاکم شوند، اما برخی این مسئله را دنبال می کنند.

* برخی با شعار عقل گرایی مظلوم را می کوبند

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به مسئله عقلانیت و عقل گرایی، افزود: حجت بالغه درونی ما عقل ماست و اسلام و قرآن ارزش زیادی برای عقل قائل شده و آنهایی را که تعقل نمی کنند، منکوب می کند.

وی با بیان این که برخی با طرح این عبارات که می خواهیم عقل گرا باشیم و عقلانیت به خرج بدهیم، حوزه ها، علما و نظام را می کوبند، یادآور شد: کدام عقلی می پذیرد که دزدی به خانه ما بیاید و زور بگوید و تصرف کند، آنگاه اگر کسی در مقابل این زور و تجاوز بایستد، بگویند این خلاف عقلانیت است.

محسنی اژه ای با اشاره به این که برخی جریان ها و بلندگوها از عقلانیت حرف می زنند اما مقاومت حزب الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین را که بیش از نیم قرن زندگی، ملک، ناموس و همه هستی شان مورد تعرض قرار گرفته را محکوم می کنند، گفت: سرزمین این مردم مظلوم بیش از نیم قرن مورد تخریب کشتار و آوارگی و سلطه مستکبرین قرار گرفته اما می گویند دفاع آنها غیر عقلانی است اما هر جنایتی که اسرائیل انجام بدهد عقلانی می شود.

وی ادامه داد: چرا اجازه می دهیم ما این واژه ها بدون تبیین و توجیه لازم در جامعه مطرح شود و تحت عنوان این که این کار عقلانی نیست و افراطی و تندروی است، مظلوم را منکوب کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این که چند روز پیش خانواده چند شهید جایی صحبتی کرده و نه از مرز قانون و انصاف و اعتدال خارج شده، بلکه دقیقاً در جهت سیاست های نظام و خون شهدا سخن گفته، افزود: پس از آن می گوید به من زنگ زدند گفتند شما با این حرف ها تندروی می کنید، تندروی چیست که که این طوری مدعی هستید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این که این نظام و این ملت حقیقتاً در سایه لطف و فضل خاص پروردگار به سر می برد، خاطرنشان کرد: این نظام، کشور و ولی امر و رهبر در حمایت خاص امام زمان (عج) به سر می برند، چرا که با میزان شیطنت ها و فشارها و تلاش های دشمن و جنود ابلیس؛ با فضل خدا و عنایت امام زمان (عج) همچنان با امنیت و صلابت و آرامش و توفیقات فوق العاده رو به جلو در حرکت است.

محسنی اژه ای با مقایسه ایران با برخی از کشورهای منطقه، گفت: هم زاد انقلاب ما، البته با کمی تفاوت مصر قرار داشت که دارای فرهنگ بسیار کهن علمای بسیاری بود، اما ۳۰ سال حسنی مبارک دستش در دست آمریکا و در جهت منافع استکبار بود و ۳۰ سال علیه اسلام و کشور خودش و مردم مظلوم فلسطین کار کرد.

وی گفت: این دیکتاتور سه دهه به نفع اسرائیل کار کرد و از حمایت همه جانبه آمریکا و دیگر کشورها برخوردار بود اما نگاه کنید که امروز مصر کجاست و پیشرفت علمی، اجتماعی، اسلامی و رفاه و آگاهی مردمش در چه سطحی است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این هایی که امروز رو به آمریکا و غرب هستند و تصور می کنند اگر با آمریکا بسازیم، همه چیز حل می شود، ببینند این کشور در این مدت چه ساختند و همه چیزشان را به آمریکا دادند و این وضعشان است.

وی با بیان این که هر کشوری که در مقابل استکبار زانو زد نابود شد، افزود: مگر ما چه داشتیم که آنها نتوانستند با تمام تلاش شان کشور و مردم ما را از پا در بیاورند.

محسنی اژه ای در پایان گفت: این روزها فرصتی است تا فکر کنیم، که اگر بعضی مشکلات و مسائل هست در عوض چه به دست آورده ایم که البته و از همه دستاوردها مهم تر، عنایت خداست.

وی خاطرنشان کرد: روز قیامت هر ملتی پشت سر امام خود است و ما نیز پشت سر امام خودمان حرکت می کنیم، پس ببینید امام تان چه کسی است.