به گزارش پارس ، محمدمنصور کوشش در گفت وگو با فارس اظهار داشت: برای پوشش مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۷۵ خبرنگار خارجی تقاضای ورود به ایران را کرده اند که از این تعداد تاکنون ۶۴ نفر به ایران وارد شده اند.

مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره شمار خبرنگاران خارجی مقیم در ایران برای انعکاس راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، افزود: ۱۳۰ خبرنگار خارجی مقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش می دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرنگاران خارجی از چه زمانی درخواست ورود به کشور برای پوشش اخبار مربوط به ۲۲ بهمن را داده بودند، ابزار داشت: این دسته از خبرنگاران از یک ماده گذشته درخواست ورود به کشور را برای انجام ماموریت خبری داشتند.

کوشش در ادامه سخنان خود همچنین درباره شرایط و ضوابط لازم برای حضور خبرنگاران خارجی در کشور، گفت: داشتن شرایط عمومی یک خبرنگار و فعالیت خبری در یک رسانه خارجی برای پوشش اخبار مربوط به ۲۲ بهمن به منظور موافقت با حضور خبرنگاران خارجی به کشور برای پوشش اخبار راهپیمایی ۲۲ بهمن الزامی است.

مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تونس با ۲۷ خبرنگار، فرانسه با ۱۴ خبرنگار، ژاپن با ۹ خبر و همچنین امریکا با ۸ خبرنگار، جز کشورهایی هستند که بیشترین خبرنگار را برای پوشش اخبار مربوط به راهپیمایی ۲۲ بهمن به ایران اعزام کرده اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرنگاران غیر مقیم تا چه زمانی می توانند در ایران اقامت داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری اجلاس رؤسای مجالس کشورهای اسلامی در اواخر بهمن ماه در صورت تمایل خبرنگاران خارجی وارد شده به ایران امکان حضور و پوشش خبری آن رویداد را نیز خواهند داشت.