به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه و فرماندهان عالی رتبه این نیرو که به مناسبت گرامی داشت روز نیروی هوایی ارتش در هتل نهاجا برگزار شد، عنوان کرد: متخصصان نیروی هوایی ارتش نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس بلکه تا به امروز با بهینه سازی تجهیزات موجود و تولیدات بومی دفاع هوایی سیطره خود بر آسمان جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند.

 


وی افزود: این تجربه ی خودکفایی در نیروی هوایی ارتش بیان گر آن است که جهان امروز نیازی به اتاق فرمان دیکتاتوری چند کشور غربی ندارد.

فرمانده نهاجا ادامه داد: بدیهی است جنگ های آینده جنگ های هواپایه خواهد بود و با هجوم وسیع هواپیما و موشک صورت می گیرد. بنابر این نیروی هوایی ارتش با رویکردی جدید تمام توان داخلی خود را به صورت خودجوش و نظام مند بر ساخت هواپیما معطوف کرده است.

بنابر اعلام نیروی هوایی ارتش، امیر شاه صفی تصریح کرد: با نهادینه شدن جهاد خودکفایی پس از پیروزی انقلاب صدها پروژه ی هوایی به بهره برداری رسیده است و امروز شاهد آن هستیم که نیروی هوایی ارتش پس از سه دهه تلاش هواپیمای جنگی به روز خود را به نام صاعقه تولید کرده و مورد استفاده قرار داده است.


آمادگی دفع هرگونه تعرض هوایی

وی با اشاره به سطح بالای توان نظامی ایراین به ویژه نیروی هوایی ارتش بیان کرد: درک صحیح از شرایط موجود و حرکت به سمت خودکفایی در حوزه ی تجهیزات و نیروی انسانی ما را به شرایطی رسانده که آمادگی کامل برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط گوناگون را داریم.

تبدیل آنالوگ به دیجیتال

فرمانده نهاجا اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش در بخش های پژوهش و تولید تجهیزات آفندی با مد نظر قراردادن جدید و پیشرفته ترین تسلیحات به سمت قطع وابستگی با بیگانگان و بومی کردن سامانه های هوایی گام برداشته و ضمن بهینه سازی سامانه های قبلی اقدام به ساخت سامانه های روز دنیا کرده است.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش به موفقیت چشمگیری در زمینه ی گسترش سامانه های الکترونیکی، تبدیل تجهیزات ارتباطی آنالوگ به دیجیتال، ایجاد شبکه های مایکروویو و فیبر نوری اختصاصی دست یافته است.

سرتیپ خلبان شاه صفی ادامه داد: ساخت انواع شبیه ساز هواپیماهای موجود، سوخت رسانی و سوخت گیری انواع هواپیماهای شکاری، طراحی و ساخت موشک های زمین و هواپایه و ساخت انواع رادارهای هوایی و سامانه های ناوبری گوشه ای از دستاوردهای پژوهشی نیروی هوایی ارتش است.


دکترین دفاعی نیروهای مسلح ایران


وی در پایان گفت: دکترین ما یک دکترین دفاعی است و قصد تعرض به هیچ کشوری نداشته و نخواهیم داشت. شاهد این موضوع میزان بودجه ی نظامی جمهوری اسلامی ایران است که کم ترین بودجه ی نظامی را در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است.