به گزارش پارس به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز شنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در نوفل لوشاتو برگزار شد.

در این مراسم، که جمع کثیری از ایرانیان و مسلمانان فرانسه و کشورهای مختلف، حضور داشتند. مراسم با تلاوت آیات قرآن آغاز شد. سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد و پس از آن نماینده شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان فرانسه، بیانیه ای را قرائت کرد. در این بیانیه، ضمن گرامی داشتن یاد ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و میراث امام خمینی (ره) که همان اصل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، بر لزوم حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید شد.

در ادامه برنامه، شیخ حسام منصور از موسسه فرهنگی الغدیر سخنرانی کرد. شیخ حسام منصور با اشاره به حدیث امام موسی کاظم (ع) و پیش بینی ظهور مردی از قم و اجتماع یارانی قوی و استوار به دور ایشان، اظهار داشت که با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز امام خمینی را نشناخته ایم و کسی که شخصیت حقیقی او را برای همه معرفی خواهد کرد، امام زمان (عج) است. وی با قرائت آیه و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلم الوارثین و آرزوی تعجیل در فرج امام زمان (عج) ، اشاره کرد که امام خمینی یکی از همان ائمه ای است که خداوند به مردم و مستضعفین هدیه نمود.

وی با برجسته نمودن اهمیت عاشوراء و اینکه امام، حرکت و قیام خود را از عاشورا می دانست، گفت ما هم هر چه داریم از امام خمینی داریم. امام خمینی پرچم حضرت محمد (ص) را در انقلاب خود بلند کرد و به خاطر قرآن و سنت حضرت محمد (ص) و تعالیم پیامبر مبارزه کرد.

وی با اشاره به نوفل لوشاتو، گفت: از زمانی که امام خمینی در این مکان نماز خواند، بر امام حسین (ع) گریه کرد و قرآن خواند، این سرزمین به وجود امام تقدس پیدا کرد. امام خمینی برای همه امت هاست و نه فقط ایرانیان. ما امروز آمده ایم به امام اقتدا کنیم تا پرچم او را بلند کنیم و فریاد خود را علیه تکفیری ها بلند کنیم. ما می خواهیم یک نمونه باشیم تا زینت اهل بیت و مطیع اهل بیت، تشیع و اسلام که سفارش حضرت امام خمینی بود، باشیم.

عماد الدین حمرونی از موسسه فرهنگی الغدیر نیز در این مراسم گفت هر سال این مراسم برای بزرگداشت امام خمینی (ره) برگزار می شود. این مراسم فقط برای جشن پیروزی ۳۵ سال قبل نیست بلکه برای جشن پیروزی هر ساله است. امام خمینی مسیر و جهت درست را که همان دفاع از فلسطین بود به ما نشان داد. وی اشاره کرد در فرانسه، مدل حکومتی، جمهوری است و مدل جمهوری ما، اسلامی و خمینی است. وی اشاره کرد که امروز جشن پیروزی دیپلماسی ایرانی هم هست زیرا ۵+۱ در یکطرف و ایران که تنها بود در طرف دیگر قرار داشت و با این وجود آنها مجبور به پذیرش حقانیت ایران شدند. سال ۲۰۱۴، سال پیروزی ایران و انقلاب اسلامی است و به ایران و امام خامنه ای تبریک می گویم. ولی فقیه بود که ۱۱ فوریه سال ۱۳۵۷ باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و هر سال پیروزی در واقع جشن پیروزی ولایت فقیه و مدل جمهوری اسلامی است. مدلی که ایران ایجاد کرد فقط برای ایران نیست بلکه برای همه و عرب ها است. وی ابراز امیدواری کرد که در مصر هم مردم درک کنند که مدل آمریکا و روسیه فایده ای ندارد و مدل جمهوری اسلامی که باید همه از آن پیروی کنند.

وی به سخنان لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس تونس مبنی بر اینکه ما همه چه ایرانی، لبنانی و غیره، مسلمان هستیم و امروز اتحاد جامعه اسلامی است که اهمیت دارد، اشاره کرد.

حمرونی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال و سال آینده، سال پیروزی های دیگری برای ایران باشد.

به عنوان آخرین برنامه، آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس سخنرانی کرد. وی با ادای احترام به حضرت امام خمینی (ره) ، شهداء و همه ایثارگران و جانبازان و ضمن تبریک دهه فجر، حضور سرنوشت ساز امام در نوفل لوشاتو را یادآوری کرد و اینکه امام با ایمان و توکل به خدا و اعتماد به مردم، نقش واقعی در تحقق اسلام راستین و اسلام سیاسی ایفاء کرد. نهضتی که امام پرچمدار آن بود حامل پیام مهم سیاسی - فرهنگی بود و توانست سیمای جدیدی از اسلام به نام اسلام سیاسی را پس از ۱۴ قرن به جهان ارائه کند.

وی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع ضربه مهلکی بر نظام دو قطبی شرق و غرب به رهبری شوروی و آمریکا وارد نمود و شرایط جدیدی را برای ایجاد نظم نوین جهانی فراهم نمود و بالطبع ضربه سنگینی به منافع قدرت های استکباری وارد نمود، لذا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهد سنگ اندازیها، دشمنی ها و ایجاد چالش و اخلالگری این قدرتها بر سر راه پیشرفت ایرانی اسلامی بودیم. لیکن با لطف الهی، مقاومت، ایثار و اتحاد ملت عزیزمان اکنون که در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هستیم و پس از گذشت سه و نیم دهه از پیروزی انقلاب نه تنها تلاش قدرتهای استکباری برای بی ثبات کردن و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه نداده بلکه به اقرار دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران با ارائه و اجرای یک مدل مردم سالاری دینی و با تحقق پیشرفت های شگرفی در زمینه های علمی، فناوری، پزشکی، علوم فضایی و هسته ای به یک قدرت مهم منطقه ای تبدیل شده است. این امر به برکت خون شهدا و جانبازان و تلاش، جانفشانی، مقاومت و اتحاد ملت سرافراز ایران و هدایت حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی حاصل شده که موجب افتخار، غرور و سربلندی است.

آهنی با اشاره به توافق ژنو با گروه ۵+۱ اظهار داشت گروه ۵+۱ اکنون در برابر آزمون مهمی قرار دارد و ملت ایران میزان صداقت آنها را در اجرای تعهدات خود برای رسیدن به توافق نهایی مبنی بر احترام به حقوق مشروع ایران در ادامه برنامه هسته ای و غنی سازی صلح آمیز و لغو کامل تحریم های تحمیلی، در کنار رفع نگرانی های آنها از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را با دقت رصد میکند.

وی افزود: با تجدید بیعت با امام خمینی و تبعیت از راه و مسیر الهی او، تحت رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای امیدواریم بتوانیم سهم موثر خود را در تحقق هر چه بهتر اسلام سیاسی و حمایت از مستضعفان جهان و احقاق حقوق مسلمانان به ویژه ملت فلسطین و اجرای دموکراسی واقعی در کشورهای مختلف بر مبنای اصل هر نفر یک رای ایفا نمائیم.