به گزارش پارس به نقل از  نامه نیوز، نجف قلی حبیبی در مورد احتمال حضور محمدرضا عارف در انتخابات مجلس دهم، گفت: من در مورد حضور عارف در انتخابات مجلس خبری نشنیده ام، اما در صورت حضور وی در انتخابات مجلس اصلاح طلبان استقبال خواهند کرد، چرا که یک شخصیت علمی بزرگ است و سابقه سیاسی خوبی دارد.

وی در مورد ائتلاف اصلاح طلبان با محوریت محمدرضا عارف نیز گفت: اصلاح طلبان برای عارف احترام خاصی قائل هستند، اما در مورد سرلیست بودن عارف یا ائتلاف اصلاح طلبان با محوریت وی نمی توان در حال حاضر قضاوت کرد.

حبیبی همچنین در مورد احتمال ائتلاف عارف با جریان اعتدال در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه برای داوری در این امور بسیار زود است، تصریح کرد: در این رابطه اول باید دید چه کسانی به میدان می آیند و پس از آن تصمیم گیری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد نحوه برخورد دولت روحانی با مخالفان خود و سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در دانشگاه شهید بهشتی، تاکید کرد: باید دید سخنان آقای روحانی از چه جهتی بیان شده است، حسن روحانی پیش از این عنوان کرده بود که مخالفان دولت را نقد کنند و امروز نیز حرفی را خلاف گذشته نزده و مخالفان را از بیان انتقادات نهی نکرده است. وی افزود: من از صحبت های روحانی این برداشت را داشتم که حسن روحانی از استادان دانشگاه که در حوزه های مختلف سیاسی، روابط بین الملل و اقتصاد صاحب نظر هستند توقع دارد تا در مورد توافق هسته ای نظرات خود را بیان کنند. این استاد دانشگاه به تغییر فضای جامعه دانشگاهی در دولت جدید اشاره کرد و گفت: در گذشته به دلیل اینکه دولتمردان خوششان نمی آمد و از طرفی خود را نخبه می دانستند، استادان دانشگاه کمتر در مورد مسائل کشور اظهارنظر می کردند. وی تصریح کرد: روحانی به استادان دانشگاه تلنگری زد تا بدانند فضا عوض شده است و گوی و میدان برای اظهارنظر اساتید دانشگاه که در مسائل کشور حساس هستند فراهم است و می توانند نظرات خود را بگویند.

رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی درباره هجمه هایی که به وزارت علوم می شود اظهارکرد: در گذشته عده ای بوده اند که امتیازهای ویژه ای داشتند و با تغییراتی که در وزارت علوم صورت گرفته این امتیازهای خاص از بین می رود. حبیبی با بیان اینکه ما از انتقادهای سازنده استقبال می کنیم، اما مخالفان مستدل صحبت نمی کنند و حرف هایی می زنند که جنبه سیاسی دارد گفت: باید اندیشه های افراطی کنار گذشته شود و اگر افراد مستدل صحبت کنند، وزارت علوم هم می تواند پاسخ بدهد. حبیبی گفت: انتصاب هایی که در دانشگاه صورت گرفته مثبت بوده و دانشگاه ها با آرامش بیشتری کار علمی خود را انجام می دهند و نه تنها آسیبی به پیکره آموزش و پرورش وارد نشده است بلکه دانشگاه ها به سرعت کار خود را پی می گیرند.