به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی عصر امروز پارلمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور ادامه داده و بندهایی از تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند.

وکلای ملت با تصویب بند" الف" تبصره ۱۹ مقرر کردند که افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیئت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد (۷۱) و (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت باقی بماند، انجام پذیرد.

بهارستان نشینان همچنین در بند" ب" این تبصره مصوب کردند در تمامی دستگاه های اجرایی، امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و ازدواج ۶۵۰۰ و امتیاز حساب پس انداز کارکنان دولت (سهم دولت) ۱۵۰ تعیین و پرداخت می شود.

به موجب مصوبه مجلس در بند" ج" تبصره ۱۹ تاکید شد که ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری منحصر به امور خدمات اداری دستگاه های اجرایی است و شامل اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نمی شود. همچنین اختیارات هیأت وزیران در مورد تعیین نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات مصوب ۳/۱۱/۱۳۸۳ به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می شود، نیز تسری می یابد.

همچنین نمایندگان با تصویب بند" د" تبصره مذکور مقرر کردند بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۵/۶/۱۳۸۶ و قانون تمدید آن در دستگاه های اجرایی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است.

اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه ای دستگاه ها و فروش اموال دولتی یا صرفه جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور می رسد، قابل تأمین و پرداخت است.