به گزارش پارس به نقل از فارس، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به اذعان روسیه به مغایرت تحریم های جدید امریکا با مفاد توافقنامه ژنو اشاره و تصریح کرد: ما می توانیم از این موضع روسیه برای شکایت کردن علیه امریکا به مجامع بین المللی بهره بگیریم.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد تحریم های اخیر آمریکا علیه کشورمان گفت: هرگونه اعمال و تصویب تحریم جدید و یا اجرایی کردن تحریم هایی که از قبل در دستور کار امریکا بوده است، کاملاً با روح توافقنامه ژنو مغایرت دارد و می تواند فضای حاکم بر توافقنامه را تیره کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت این گونه کارشکنی ها با کاترین اشتون است، زیرا او به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موظف به جلوگیری از اخلال ۱+۵ در روند مذاکرات است.

آصفری به کار انداختن سانتریفیوژها را پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تحریم های جدید خواند و گفت: ما چون می خواستیم حسن نیت خود را نشان دهیم، سانتریفیوژ ها را از کار انداختیم، اما اگر قرار باشد، ما همکاری کنیم، اما طرف مقابل، همکاری نکند و ما پایبند به مفاد توافقنامه باشیم، ولی ۱+۵ پایبند نباشد، قطعاً آینده مذاکرات با مشکل مواجه می شود.

وی با تأکید مجدد بر انتظار ایران از اشتون برای ممانعت از این گونه مصوباتِ خلاف روح توافقنامه ژنو، به اذعان روسیه به مغایرت تحریم های جدید امریکا با مفاد این توافقنامه اشاره و تصریح کرد: ما می توانیم از این موضع روسیه برای شکایت کردن علیه امریکا به مجامع بین المللی بهره بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: البته بین ۱+۵ اختلافات شدیدی در مورد تحریم های ایران وجود دارد، اما به دلیل زورگویی بعضی قدرت ها روند جاری را شاهدیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید این مسئله را پیگیری حقوقی کرده تا طرف مقابل نتواند با دستکاری در مفاد توافقنامه ژنو و سوء استفاده از همکاری کشورمان آینده روشن مذاکرات را خراب کند.

وی با بیان اینکه روسیه به عنوان عضو ۱+۵ تحریم های اخیر را مغایر با توافق نامه ژنو می داند، تاکید کرد: ایران باید از آمریکا به مجامع بین المللی و حقوقی شکایت کند.