به گزارش پارس به نقل از فرارو، کریستینا، کوچکترین دختر پادشاه اسپانیا صبح روز شنبه به دادگاهی در مایورکا رفت تا به اتهامات پولشویی اش پاسخ دهد. این اولین بار در تاریخ خانواده سلطنتی اروپا است که فردی از خانواده پادشاه به دادگاه فراخوانده می شود.


  کریستینای ۴۸ ساله با این حال خودش را صبح روز شنبه به قاضی خوسه کاسترو در مایورکا معرفی کرد و به اتهاماتی که متوجه اش بود پاسخ داد. دادگاه اسپانیا او و همسرش، اینیاکی اوردانگارین، را به این متهم کرده که روز ۲۹ دسامبر ۲۰۱۱ از موسسه قبلی شان ۶.۱ میلیون یورو پولشویی کرده اند.


  این پرونده ۲۲۷ صفحه ای در شرایطی تهیه شده که ماه ها روی جزئیات آن کار شده و حالا مثل یک بمب در اسپانیا صدا کرده است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، این موضوع بیانگر این مساله است که خانواده سلطنتی در اسپانیا دیگر مصونیت قضایی ندارند. با این حال مردم اسپانیا هنوز هم اعتقاد دارند دادگاه در رسیدگی به این پرونده اهمال خواهد کرد. چندین نفر از اسپانیایی ها که در اطراف دادگاه به نشانه اعتراض جمع شده بودند شعار « عدالت، عدالت» سر می دادند و معتقد بودند نباید کسی در این کشور حس کند مصونیت خاصی دارد و حق بقیه را پایمال کند. این خبر ضربه سختی هم به چهره خوان کارلوس ۷۶ ساله، پادشاه اسپانیا زده که ۳۸ سال است بر این کشور حکومت می کند.