به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، به تبین اهمیت راهپمایی ۲۲ بهمن پرداخت و با بیان اینکه در دهه فجر، انقلاب اسلامی شکل گرفت، به شاخص های انقلاب که از سوی امام (ره) تبین شده است اشاره کرد و گفت: امام خمینی تعابیری را درباره اسلام و انقلاب به کار برده اند. ایشان فرمودند" اسلام پابرهنگان و اسلامی که یک روز شرق و غرب را به خاک مزلت می نشاند" ایشان دشمنان اسلام ناب را نیز قدرت مندان و ثروت مندان حیله گر و زرندوزان بی هنر دانستند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای بازخوانی نگاه امام به اسلام است، این پرسش را مطرح کرد که" امام به اسلام چه نگاهی داشت" ؟ براساس نگاهی که امام به اسلام داشت مردم به صحنه آمدند و جان فشانی کردند و براساس نگاه دیگران نیامدند، بنابراین باید نگاه امام (ره) را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: متاسفانه یک عده ای پرچم خط امام را بالای سرشان گرفته اند اما در واقع درست نقطه مقابل خط امام و رهبری عمل می کنند، مثل وهابی ها که پرچم لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ بالای سرشان است ولی درست برخلاف لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ عمل می کنند از این رو باید برای مردم تفهیم کنیم و شاخص ارائه دهیم تا هرکس چنین شاخص هایی را دارد در جبهه اسلام امریکایی و هر کس آن یکی شاخص ها را دارد در جبهه اسلام ناب است بنابراین باید شاخص سازی کنیم.

حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه درباره اهمیت راهپمایی یوم الله ۲۲ بهمن و اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران بر روی حضور مردم تاکید دارد، اظهارداشت: اقتدار جمهوری اسلامی به قدرت نرم است و یکی از مولفه های قدرت نرم حضور مردم است به همین جهت هرچه قدر حضور مردم شکوه بیشتری داشته باشد قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش پیدا می کند.

" آقا فرمودند: بزرگترین معروف ایجاد امید در مردم و بزرگترین منکر مایوس کردن دل های امیدوار است فلذا کسی که عاشق و دوست دار جمهوری اسلامی است و می خواهد جمهوری اسلامی استمرار و بقاء پیدا کند و ضریب نفوذش بالا برود باید زمینه حضور مردم را فراهم کند" .

وی با اشاره به توزیع سبد کالا، افزود: همین بحث سبد کالا که قبل از دهه فجر پخش شد اگر بخواهیم بد بینانه به آن نگاه کنیم باید بگویم می خواست بر روی حضور مردم تاثیر بگذارد از این رو به اسم دفاع از فقر این حرکت را انجام دادند که مردم احساس حقارت کنند و خطای بزرگی بود و نباید از آن به سادگی گذشت.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان این مطلب که باید زمینه حضور مردم در دفاع از انقلاب توسط مسئولان فراهم شود که البته اوج این حضور در مراسم ۲۲ بهمن است، تاکید کرد: هر حرکتی که حضور مردم را کم کند ضد انقلابی است.