به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله حسین نوری همدانی یکی از مرجع تقلید در مراسم جشن انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد گفت: موقعیت رهبری بسیار بالا است. در روایات ما و فرهنگ ما هرکس که بمیرد و امام زمان (عج)   خود را نشناسد مرگ  وی مرگ جاهلی است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: روایت فراوانی نقل شده است در اینکه اگر انسان امام خود را نشناسد تمام عبادات او بدون اجر و مزد است.

وی افزود: جایگاه بسیار بلندی برای امامت معین شده است. اولین گام پیامبران مبارزه با حکومت مفاسد بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین مسئولیت امامت و رهبری تعیین حکومت است گفت: در تاریخ امام (ره) رخدادی به وقوع پیوست که بسیار بسیار با عظمت بود و همه معادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ابرقدرت های جهان را از بین برد.

آیت الله نوری همدانی افزود: سالیان دراز در کتب فقهی ما مسئله ولایت فقط در صفحات کتاب بود و علمای بزرگ ما نیز این موضوع را حفظ کردند.

وی ادامه داد: رژیم طاقوت بقایایی از حکومت بنی امیه و بنی عباسی بود و باید از بین می رفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما بر پایه سه رکن استوار شد گفت: اولین رکن از انقلاب اسلام است. امام توانست اسلام را از حاشیه به زندگی مردم بیاورد و آن کسی که اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد کار بسیار بزرگی را انجام داد.

آیت الله نوری همدانی با بیانی از خاطره امام (ره)   ادامه داد: امام (ره)   هنگامی که  مشغول عبادت بود وه در حال استغفار از خدا بود  پهنای صورتش از اشک جاری می شد. ایشان با توکل و اخلاص خاصی پا به میدان گذاشتند و ریشه همه زورگویان را از هم برچیدند که سرنگونی رژیم سلطنتی اولین کار امام بود. وی رکن دوم انقلاب را مردم عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) توانست مردم را آگاه و بیدار کند و بگونه ای بود که مردم آماده بودند مقابل گلوله های رژیم ستم شاهی بایستند و پشت انقلاب اسلامی ایستادند که البته امروز هم این چنین است، محبت مردم به رهبر معظم انقلاب نشانه این حمایت است با بودن این پشتیبانی های دو سویه و وجود این مردم احتیاجی به سلاح های هسته ای نیست، چرا که پشتوانه نظام همین مردم هستند.

استاد حوزه علمیه قم رکن دیگر انقلاب را ولایت فقیه نامید و گفت: توجه به ولایت فقیه در جای جای دین مطرح شده و این مهم یکی از ارکان اصلی انقلاب محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی در دامه گفت: ولایت فقیه شجره طیبه است که ریشه در قرآن، فقه و تاریخ دارد و توجه به آن ضروری است.

وی به وجود رهبر انقلاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از نیازهای ضروری در تاریخ بشر وجود رهبر بوده و از ابتدای خلقت بشر نیز لحظه ای سطح زمین خالی از رهبر نگشته است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در روایات دینی ما تاکید بر امام شناسی شده و این مهم که انسان باید امام خود را بشناسد یکی از ضروریات محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: اساس اسلام بر محور امامت پی ریزی شده و امامت ارتباط مستقیمی با توحید، نبوت و معاد دارد.

وی، امام خمینی (ره) را پیرو مکتب ائمه و امامان معصوم دانست و اظهار کرد: رخداد انقلاب اسلامی عظمتی بزرگ بود که تمام معادلات دنیای ابرقدرت ها را برهم زد و مبارزه با ظلم و ذلت ناپذیری را معنا کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول تاریخ علمای بزرگ تشیع با همان بهره گیری از فرمایشات معصومین زیر بار زور نرفتند و امام خمینی نیز این راه را ادامه دادند تا به سرانجام برسد گفت: بعد از تصویب قانون کاپیتالاسیون و در ۳ آبان سال ۴۳ امام سخنرانی بسیار مقتدارنه ای در این باره انجام دادند و به تبیین این واقعیت پرداختند که منجر به تبعید ایشان شد و از پا ننشستند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: طی سالهای پس از انقلاب و بعد از امام، آیت الله خامنه ایی سکاندار شجاع، با تدبیر، با درایت و آگاه این انقلاب بوده که توانست نظام را با قدرت و درایت خود به پیش ببرد.

وی گفت:   از ثمرات انقلاب می توان مبارزه با استعمار، توجه به بانوان، توجه به جوانان، خودکفایی و خودباوری و پیشرفت در همه زمینه را نام برد.

مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود گفت: امام جای جای کلمات انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت قائم (عج) دانسته اند و ما نیز این اعتقاد را در دل داریم و آن را ادامه خواهیم و این زمینه ایی برای ظهور است.