به گزارش پارس به نقل از فارس، رحمت الله حافظی در آیین پایانی جشنواره « آسمون شهرمون» که در فرهنگسرای اندیشه و با حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران (معصومه آباد، محسن سرخو، غلامرضا انصاری، احمد دنیامالی، اعضای شورای شهر تهران) و همچنین بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر لیلی رشیدی و بهاره رهنما برگزار شد، اظهار داشت: ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به همه هموطنان، کودکان و نوجوانان تبریک می گویم.

وی خطاب به کودکان حاضر در مراسم گفت: این کشور مال شما است و در آینده نزدیک مدیران کشور شما خواهید بود و امیدوارم خدمت گذار خوبی برای مردم باشیم.

حافظی گفت: چند روز پیش رئیس جمهور در جمع اساتید در دانشگاه خواست که اساتید سکوت نکنند و مثل سقراط دولت را مورد نقد قرار دهند.

وی گفت: بنده به عنوان یک استاد دانشگاه چند جمله از جایگاه رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر و چند جمله از زبان شما کودکان به رئیس جمهور مطالبی را عرض می کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: آقای رئیس جمهور بنده یک استاد دانشگاه و پزشک متخصص هستم که در اینجا قفل سکوت را باز می کنم و انتظار دارم شما با کلید تدبیر قفل های بعدی را بگشایید.

وی گفت: براساس مبنای شواهد علمی آلودگی هوا سرطان زا است و سوخت تولیدی دولت سرطان زا است ضمن اینکه گوگرد موجود در گازوئیل سرطان زا است که این مطالب را براساس شواهد علمی اعلام می کنم.

حافظی تصریح کرد: در این جشنواره نقاشی های زیباو متون انشای کودکان تجلی و برخاسته از احساسات پاک و خواسته های قلبی آنان است که امیدوارم با دقت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: چند جمله نیز از زبان شما کودکان که نماینده تمامی کودکان ایران زمین هستید به رئیس جمهور عرض می کنم که آقای رئیس جمهور ما دوست نداریم مادران مان به سرطان مبتلا شوند، ما دوست نداریم پدران مان به خاطر سرطان خانه نشین شوند، ما دوست نداریم برادران مان هر روز اشعه درمانی شوند، ما دوست نداریم ابروها و موهای خواهران مان به خاطر شیمی درمانی بریزد، ما دوست نداریم دوستان و همکلاسی هایمان بیمار شوند و ما دوست نداریم رئیس جمهور و وزرای کشورمان سرطان بگیرند. پس آقای رئیس جمهور خیلی دیر شده فکری کنید.

  در این مراسم علاوه بر مهمانان اشاره شده خشایار اعتمادی خواننده، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تابش رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.