به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به محدودیت در ظرفیت و تعداد نیروها در آژانس و سازمان انرژی اتمی از آژانس خواست تا در دنبال کردن مطالب خود عجله نکند.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام در پاسخ به سؤالی درباره صحبت های شب گذشته وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: صحبت های شرمن را جدی نمی گیریم و وقعی برای این سخنان که کاربرد داخلی دارد نمی نهیم.

وی در ادامه درباره ادامه گفت وگوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت: ما با آژانس تفاهم اولیه ۶ بندی را تمام کردیم و اکنون در مرحله آخر این تفاهم نامه هستیم و قرار شد پس از دوره زمانی ۳ماهه برای پاسخ و تلطیف فضا مذاکراتی را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه کار سازمان انرژی اتمی و همچنین آژانس به دلیل افزایش بازرسی ها و همکاری ها شاهد افزایش بوده تصریح کرد که این همکاری ها باید به گونه ای مدیریت شود که بتوانیم به مسائل مورد نظر را با توجه به محدودیت ها در تعداد افراد و ظرفیت سازمان و آژانس پیش ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست با سعه صدر بیشتر مطالب خود را دنبال کند و عجله نکند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر یوکیو آمانو مدیر کل آژانس انرژی اتمی که گفته بود پس از پایان ۶ ماده تفاهم نامه باید سراغ مطالب جدید برویم گفت: مسائلی از قبل بوده که مطالعات ادعایی بودند. صحبت های اولیه انجام شده و مذاکرات ادامه خواهد داشت.