به گزارش پارس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج  سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در ‏ هفتمین مجمع عمومی بسیج جامعه پزشکی با گرامیداشت ایام دهه فجر، گفت: اگر ما پیشرفتی کرده ایم نباید گذشته را فراموش کنیم چرا که ما با تفکرات آرمان خواه، آزادی خواه و مجاهدت پیشه پیشرفت کرده ایم.

وی با توجه با پیشرفت چشمگیر در عرصه های علمی در کشور این مهم را یک معجزه دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت های چشمگیر ما با وجود همه مانع تراشی ها و کینه ورزی های همه قدرت های بزرگ دنیا معجزه است و این امداد الهی و معجزه به سبب این بوده که ملت ما از خود، مایه گذاشته و نسبت به سرنوشت بشریت بی تفاوت نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اهمیت مجمع بسیج، هدف این مجمع را تولید گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه سلامت عنوان و تاکید کرد: باید همه مجموعه بسیجیان در عرصه سلامت پیشتاز شوند و به صورت هم گرا و یکپارچه تلاش کنند تا یک برآورد مشترک از ظرفیت سلامت کشور ارائه و بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی در ادامه افزود: باید فرصتها، موانع و امکانات ارزیابی شود و اولویت ها، سیاست های اساسی و راه کارهای عملیاتی برای عبور از موانع و بهترین بهره گیری از فرصتها برای رسیدن به هدف پیدا شود.

نقدی با تاکید بر اینکه باید الگوی اسلامی و ایرانی را در حوزه سلامت ترویج دهیم، گفت: قشر پزشکی، در عرصه ‏ سازندگی و خدمت رسانی به مردم، تلاش بسیاری انجام داده است به طوری که در حال حاضر ۷۰ هزار نفر از پزشکان ‏ برای ارائه خدمت به مردم در بسیج جامعه پزشکی اعلام آمادگی کرده اند که اگر این کار انجام شود یقینا بقیه پزشکان هم به این طرح خواهند پیوست. ‏

وی ملاک اصلی بحث سلامت را میزان امید به زندگی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه سلامت به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم، به طوریکه متوسط عمر از سن ۵۷ سال در اوایل انقلاب به ۷۴ سال در حال حاضر رسیده است و باید ملاک اصلی بحث سلامت، میزان امید به زندگی باشد نه خدمات درمانی و پیشگیری و بهداشت را بایستی در اولویت قرار دهیم در صورتی که متاسفانه بیشتر به خدمات درمانی پرداخته شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: افزایش جمعیت را باید جبران کنیم چرا که تحدید نسل خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت ملی را در پی دارد که امیدواریم شاهد فعالیت جدی از سوی بسیج جامعه پزشکی باشیم.