به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نخست وزیر ترکیه، " رجب طیب اردوغان" امروز در برلین با صدر اعظم آلمان دیدار می کند. اردوغان امیدوار است که مناسبات تنگاتنگ بین آلمان و ترکیه بتواند مواضع محتاطانه مرکل در موضوع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را تغییر دهد.

به نقل از روزنامه" تاگس شاو" ، نخست وزیر ترکیه در این راستا اظهار داشت که این دیدار از لحاظ انسانی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشته است که در اروپا در سال های گذشته یک بحران عمیق اقتصادی وجود داشته است. اما باوجود این بحران، پایداری و ثبات اقتصادی بین ترکیه و آلمان از دست نرفته است. شرکت های آلمانی در جایگاه اول سرمایه گذاران خارجی در ترکیه قرار دارند. حجم تجارت اقتصادی بین آلمان و ترکیه در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۶ میلیارد یورو بوده است.

در عین حال اردوغان آلمان را بزرگترین مانع در مسیر ورود کشورش به اتحادیه اروپا می داند. البته این برداشت اردوغان بی دلیل نیست. حدود ده سال است که مرکل موضع خود در قبال عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را این گونه تنظیم کرده است که ترکیه طبیعتا یک چشم انداز اروپایی دارد. این کشور اهمیت ویژه ای برای اروپا و همچنین آلمان دارد. بنابراین ما خواستار یک شراکت ممتاز با این کشور هستیم.

اردوغان این موضع تبعیض آمیز آلمان را رد می کند و بر این عقیده است که اراده قدرتمند ما بر ادامه همکاری با اروپا در این اتحادیه می تواند ادامه و تداوم داشته باشد.