به گزارش پارس به نقل از مهر، " کاترین اشتون" خواستار تمدید دوره تعیین شده برای انجام مذاکرات و اجرای توافقنامه هسته ای ژنو شد. اجرای توافقنامه از تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز شده و بر اساس توافق انجام شده مذاکرات جدید ایران و کشورهای ۱+۵ از تاریخ ۱۸ فوریه آغاز می شود و این بدان معناست که طرفین پنج ماه فرصت دارند تا از طریق مذاکره به توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی برسند.

به نقل از جروزالیم پست، در همین رابطه کاترین اشتون گفت: هر کسی به شما دقیقا این موضوع را می گوید که انجام این مذاکرات در این مدت بسیار مشکل است. ما هیچ تضمینی برای این کار نداریم و زمان لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب صرف خواهیم کرد.

اشتون همچنین خواستار تمدید دوره ای شد که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تعیین شده است. اما" جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد این خواسته اشتون گفت: تمدید دوره تعیین شده به توافق طرفین (ایران و کشورهای ۱+۵) بستگی دارد.

ساکی در ادامه افزود: مذاکرات هنوز آغاز نشده و ما فعلا در مرحله تصمیم گیری نیستیم. ما نمی خواهیم در این رابطه پیش بینی کنیم. هنوز نمی دانیم این دوره تمدید خواهد شد یا نه. این موضوع (تمدید دوره) مطمئنا موضوع اصلی مذاکرات نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: از نقطه نظر ما این موضوع هنوز مشخص نیست.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به جروزالیم پست گفت: دولت آمریکا نیز این احتمال را می دهد که مذاکرات نیاز به زمان بیشتری داشته باشد.