به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین جشنواره ابن سینا که صبح امروز در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در خصوص عرصه بهداشت گفت: مشکل اول، مشکل بیمه ها است چرا که بیمه های ما در وزارت رفاه متمرکز است و در وزارت بهداشت متمرکز نیست.

وی افزود: ما مشکل بحث بیمه بهداشتی را از گذشته داشته ایم و رقم بیمه ها مشکلاتی را برای دکتراها و پزشک ها ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: مشکل دوم سهم سلامت از بودجه کل کشور است. در سیاست های کلی نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت نزاع بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه، کار و تعاون حل شد و بیمه درمان قرار شد به وزارت بهداشت برگردد.

لاریجانی گفت: به این ترتیب وزارت بهداشت متولی امر بهداشت و درمان می شود.

وی افزود: بحث دیگر در حوزه بهداشت و درمان حامل های انرژی است. من در گذشته این ایده را داشتم که از حامل های انرژی و واقعی شدن آنها بودجه ای برای بحث سلامت در نظر بگیریم اما این مسئله در دولت قبل اجرا نشد.

وی افزود: اما دولت فعلی توجه بیشتری به این مسئله دارد. در بودجه امسال قرار شد تا یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت داده شود تا رقم بودجه سلامت افزایش پیدا کند و در مرحله دوم هدفمندی نیز قرار شد تا بحث مسئله سلامت حل شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت اختصاص یابد.

لاریجانی همچنین با اشاره به وجود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه های ناتمام بهداشتی در کشور گفت: ما می توانیم بر اساس اصل ۴۴ این بیمارستان ها را که به ۷۰ تا ۸۰ عدد می رسد به بخش خصوصی منتقل کنیم تا این پروژه ها کلنگی نشود و مشکل آنها حل شود.

در پایان این مراسم، رئیس مجلس از برگزیدگان جشنواره ابن سینا با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.