به گزارش  پارس به نقل از فارس، یک مقام ارشد اسرائیل که در مذاکرات مربوط به حادثه کشتی « مرمره» حضور داشته به روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» گفته است: « اسرائیل و ترکیه به امضای یک توافقنامه مصالحه نزدیک هستند و ممکن است روابط دو طرف طی چند روز آینده ارتقا یابد. »

هاآرتص روز سه شنبه هم گزارش داده بود که اسرائیل با پرداخت غرامت ۲۰ میلیون دلاری به خانواده های کشته شدگان در کشتی مرمره موافقت کرده است. مرمره کشتی ای بود که در سال ۲۰۱۰ با هدف شکستن حصر دریایی غزه راهی آب های این منطقه شد، اما در آب های بین المللی هدف حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در جریان تجاوز اسرائیلی ها به این کشتی چندین فعال صلح طلب ترک کشته و زخمی شدند. روابط اسرائیل و ترکیه از آن زمان به پایین ترین سطح رسیده است.

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل هم گزارش داده است که هیئتی ترکیه ای از روز یکشنبه برای مذاکره در مورد پرداخت غرامت از سوی رژیم صهیونیستی به خانواده های قربانیان حادثه مرمره، وارد فلسطین اشغالی شده اند.

روزنامه « تودی زمان» ترکیه هم روز دوشنبه به نقل از یک مقام دولت این کشور گزارش داد که طرفین به امضای توافقنامه نزدیک شده اند.

تل آویو امیدوار است با حل مناقشه مرمره بار دیگر روابط خود با ترکیه را از سر گیرد. « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم دو ماه قبل به صورت علنی از ترکیه بابت حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی « مرمره» عذرخواهی کرد.