به گزارش پارس به نقل از روزنامه کیهان، طراحان این سناریو درصددند با یارگیری از فراکسیون رهروان ولایت که حدود ۱۹۰ عضو دارد، فراکسیونی در حمایت از دولت راه بیندازند اما تعداد نمایندگانی که حاضرند به چنین فراکسیونی بپیوندند عددی قابل اعتنا نیست ضمن اینکه احتمال می رود این امر باعث نزدیکی بیشتر دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان شود.

در همین زمینه یوسفیان ملا عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: در هر دوره ای از مجلس موضع گیری نمایندگان در دفاع یا انتقاد از عملکرد دولت موجب دسته بندی نمایندگان به حامیان دولت یا مخالفان دولت می شود.

نماینده مردم آمل تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس را بعید دانست و افزود: بنده معتقدم به هیچ وجه امکان تشکیل فراکسیون حامی دولت در مجلس وجود ندارد. البته ممکن است جمعی از نمایندگان این کار را سهل بگیرند و نخواهند به وظیفه اصلی خود یعنی نظارت بر کار دولت را اعمال کنند از این رو این مباحث را مطرح کنند هر چند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تشکیل فراکسیون مذکور در مجلس به زیان دولت است چرا که دولت برای همه کارها و برنامه هایش موافقین یا مخالفینی دارد لذا اگر موافقین سامان دهی شوند و به شکل علنی به صورت فراکسیون اعلام موجودیت کنند یقینا مخالفین نیز دست به سامان دهی می زنند و صف بندی خود را قرص و محکم تر خواهند کرد.

وی که با آریا گفت وگو می کرد، افزود: تشکیل فراکسیون حامی دولت مغایر صریح قانون اساسی است البته هر فراکسیونی وقتی تشکیل می شود مرامنامه تدوین می کند لذا اگر مرامنامه فراکسیون جدید اینگونه باشد که در عین انجام وظیفه نظارتی از دولت هم طرفداری می کنند همان نماینده بی غرض و بی طرف می شود بنابراین نیاز به تشکیلات جدید نیست اما اگر این نمایندگان بخواهند چشم ها را بر هر کار دولت ببندند این مغایر قانون اساسی و سوگندی است که نمایندگان خورده اند به همین دلیل است که بنده تصور نمی کنم چنین جمعی شکل بگیرد.

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران نیز در مصاحبه با مهر با این پیش بینی که فراکسیون جدیدی در مجلس شکل نخواهد گرفت، گفت: کسانی که بخواهند فراکسیون جدید در مجلس تشکیل دهند تعدادشان به انگشتان دست هم نمی رسد.

نوباوه گفت: به نظر من فراکسیون جدیدی شکل نخواهد گرفت چرا که زمینه اش در مجلس وجود ندارد.
همچنین جواد جهانگیرزاده دیگر نماینده اصولگرای مجلس در مصاحبه با ایلنا تصریح کرد: ایده تشکیل فراکسیون دولتی، ایده طرفداران افراطی و غیرعقلانی و احساسی دولت است.

وی با بیان اینکه اگر کمک فراکسیون رهروان ولایت نبود ممکن بود هفت یا هشت وزیر کابینه رای نیاورند، افزود: من یک اصولگرا هستم و فکر می کنم این فراکسیون عقلانی می اندیشد و عقلانی عمل می کند. ضرورتی ندارد که در یک فراکسیون دیگر عضو شوم.

جهانگیرزاده خاطر نشان کرد: قطعا تشکیل فراکسیون جدید به نفع دولت نیست. چرا که این یک پیام منفی از سوی دولت به مجلس ارسال می کند.

وی ادامه داد: ما می فهمیم این ایده ها و اقدامات به این دلیل است که این مجلس را از کارآمدی بیندازند. اما باید دانست که این دولت بخش اعظم دوره خود را باید با این مجلس بگذراند. با همه این مباحث معتقدیم که بخش عقلانی دولت چنین کاری را نمی کند. نیروهای تندرو می گویند ما طرفدار دولت هستیم اما در واقع نیستند.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه به نظر من در این خصوص فراکسیونی شکل نخواهد گرفت، افزود: اگر هم چنین فراکسیونی شکل بگیرد قطعا به انسجام بیشتر دو فراکسیون اصلی مجلس منجر خواهد شد.