به گزارش پارس به نقل از روزنامه ابتکار، در حالی که در روزهای گذشته اخبار مربوط به دریافت سبد کالا و نحوه آگاهی از آن برای خانوارهای ایرانی در رسانه ها منتشر شده و گفته می شد بسیاری از اقشار کم درآمد که مستحق دریافت این سبد هستند از جمله کشاورزان، رانندگان تاکسی و خودروهای سنگین، قالیبافان، دست فروشان و کارگران فصلی و… در لیست نهایی جایی ندارند، ارسال کد ملی رئیس جمهور سابق به سامانه اعلام تعلق سبد کالا، نشان می داد که وی مشمول دریافت سبد کالا می باشد.

به نوشته برخی از سایت های اینترنتی درزمان دولت دهم معاون اول و تعدادی از وزرای کابینه احمدی نژاد در حرکتی نمادین از دریافت یارانه انصراف دادند تا بتوانند دیگر شهروندان را به این کار ترغیب کنند اما هرگز خبری از انصراف خود احمدی نژاد از دریافت یارانه منتشر نشد.

محمود احمدی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و میزان دریافتی این گروه از جامعه به نسبت کارگران و رانندگان تاکسی میزان قابل توجهی تفاوت دارد. این در حالی است که بسیاری از این اقشارمشمول دریافت این سبد کالا نشده اند. این موضوع سبب شد تا روز گذشته یکی از نزدیکا ن رئیس جمهور به این اخبار واکنش نشان دهد.

مهدی خورشیدی داماد احمدی نژاد در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه آقای احمدی نژاد مشمول دریافت سبد کالا شده است، اظهار داشت: باید ببینیم که دولت می تواند این سبد را بدهد یا خیر و در واقع باید دید که چقدر توان دارد.

خورشیدی با بیان اینکه اگر این سبد کالا مانند توافقنامه ژنو باشد، در آن پوشال است، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد در دولت خود یارانه نمی گرفت حالا آیا امکان پذیر است که از دولت تدبیر و امید سبد کالا بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اول باید ببینیم که می توانند سبد کالا را بدهند یا خیر و سپس باید ببینیم در این سبد چیست و کدام شرکت ها و چه افرادی این اجناس را وارد کرده اند؛ آن زمان می توان در این باره صحبت کرد. داماد احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد ذیل کدام گروه است که مشمول دریافت سبد کالا شده است؟ متذکر شد: معلوم نیست…