به گزارش پارس به نقل از فارس، « یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرگزاری فرانسه گفته است بعد از اجرای اقدامات اولیه مورد توافق با تهران، باید به موضوعات دشوارتر برنامه هسته ای ایران پرداخت.

آمانو در این مصاحبه گفته است: « ما با اقداماتی شروع کردیم که عملی بوده و اجرای آن ها ساده است. پس از این مرحله به سمت موضوعات دشوارتر می رویم. »

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است در دیدار روز ۸ فوریه (۱۹ بهمن) میان نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، « در برگیرنده موضوعاتی چون « ابعاد نظامی احتمالی» به عنوان گام های آتی، نیز باشد… ما پیش از این در این باره بحث کرده ایم و در دیدار بعدی هم به این بحث ادامه می دهیم. »

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اواخر ماه آبان در سفر آمانو به تهران در مورد برخی موارد از جمله بازرسی از کارخانه آب سنگین اراک و معدن گچین به توافق رسیدند. تهران همچنین بر اساس توافق ۳ آذر با گروه موسوم به ۱+۵، همکاری های خود با آژانس را بیش از پیش گسترش داده است.

با این حال، آمانو به خبرگزاری فرانسه گفته است مسئله هنوز به طور کامل حل نشده و بر اساس توافق ژنو، باید به همه « مسائل گذشته و حال» برنامه هسته ای ایران رسیدگی شود.