به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پرس تی وی اظهار کرد: سه قاضی دادگاه بررسی پرونده اتهامات پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان اعلام کردند تشکیل جلسه دادگاه تا سه شنبه آتی به تعویق افتاد. به گفته قاضی" فیصل عرب" ، در پی درخواست دادستان برای احضار رئیس مرکز قلب و عروق ارتش به منظور ادای شهادت در دادگاه، تاریخ تشکیل این جلسه به تعویق افتاده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارشی از وضعیت سلامتی مشرف توسط" انور منصور" وکیل مدافع وی به دادگاه ارائه شد و وی از حضور در جلسه دادگاه در دوشنبه گذشته معاف شد.

پیشتر پرویز مشرف در دوم ژانویه و در مسیر حرکت به سمت محل تشکیل جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود به علت آنچه احساس درد در قفسه سینه اعلام شد به بیمارستانی در راولپندی پاکستان منتقل شد.

وی پیش از آن نیز از حضور در دو جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به اتهام خیانت خود در اسلام آباد به دلیل آنچه خطرات امنیتی اعلام شد، متناع کرده بود.

دستور کار جلسه روز دوشنبه گذشته دادگاه بررسی اتهام مشرف درباره بازداشت ۶۰ قاضی دادگاه های عالی این کشور در جریان اعلام حالت فوق العاده در سال ۲۰۰۷ بود. اما پس از آنکه وی از حضور در جلسه مستثنی شد، بررسی این اتهام تا تاریخ ۱۰ فوریه به تعویق افتاد.

مشرف علاوه بر این مورد با موارد اتهامی دیگری دیگری همچون ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق این کشور و اعلام حالت فوق العاده در سال ۲۰۰۷ مواجه است.

رئیس جمهوری سابق پاکستان در صورتی که گناهکار شناخته شود، ممکن است با مجازات اعدام و یا حبس ابد مواجه شود.