به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد که این سفر در جریان سفر هیات ۴ نفره از پارلمان انگلیس که با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران وقانون گذاران ارشد دیدار کردند، مورد توافق قرار گرفت.

جرمی کوربین، یکی از اعضای حزب کارگر پارلمان انگلیس که در سفر به ایران حضور داشت در گفت وگو با رویتز با بیان اینکه" ما به طور رسمی از مجلس ایران دعوت کردیم و آنها به طور رسمی دعوت را پذیرفتند" افزود که تاریخ این سفر هنوز نهایی نشده است، ولی تا قبل از تابستان انجام خواهد گرفت.

به دنبال روی کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور ایران، دو کشور تلاش برای بهبود روابط دو جانبه را آغاز کرده اند.

انگلیس در ماه نوامبر سال میلادی گذشته یک کاردار غیرمقیم در ایران منصوب کرد تا روابط مستقیم را احیا کند و ایران نیز دست به اقدام مشابه زد.

هیات پارلمانی انگلیس در ۶ تا ۱۰ ژانویه (۱۶ تا ۲۰ دیماه) به رهبری جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس به تهران آمدند.

در جلسه ای که روز سه شنبه در پارلمان انگلیس برگزار شد، ۴ قانون گذار این کشور به ایران سفر کردند گفتند که در طول سفرشان به سفارت انگلیس در تهران نیز سر زدند.

این مقامات انگلیسی گفتند که در صورتی که مقامات ایران درباره ایمنی کارکنان در آینده اطمینان دهند، سفارت می تواند کار خود را از سر بگیرد.

استراو گفت: هر چه بیشتر این مسئله را به حال خود رها کنیم، آسان تر نخواهد شد. پنجره فرصت به وجود آمده است.

وزیر خارجه پیشین انگلیس گفت که دولت این کشور باید فعال کردن کارکنانش در آنجا (ایران) را در اولویت قرار دهد و افزود که چنین اقدامی به تجار انگلیسی کمک می کند به رغم تحریم های بین المللی، روابط تجاری با ایران را احیا کنند، اقدامی که به گفته وی همتایان انگلیس در کشورهای غربی در حال انجام آن هستند.