به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سفیر آمریکا به عنوان یک عنصر نامطلوب از سوریه اخراج شده، افزود: حتی در صورت درخواست ملاقات با وزیر خارجه سوریه، « ولید المعلم» با « فورد» دیدار نخواهد کرد.

« عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت وگو با شبکه « المیادین» گفت: « روبرت فورد» سفیر آمریکا در دمشق به عنوان یک عنصر نامطلوب از سوریه اخراج شده و حتی در صورتی که درخواست ملاقات با وزیر خارجه سوریه کند، « ولید المعلم» با وی دیدار نخواهد کرد.

وی که هم اکنون به همراه رسمی نظام دمشق به منظور شرکت در نشست های کنفرانس ژنو ۲ در سوئیس به سر می برد؛ افزود: با هیئت ائتلاف معارضان به صورت مستقیم سخن نمی گوئیم زیرا برخی از اعضای این هیئت با « جبهه النصره» ، « القاعده» و « تروریسم» ارتباط دارند.

الزعبی درباره رابطه مسکو و دمشق، گفت: اعتماد ما به مواضع متحد روسی خودمان بالاست. مسکو می خواهد که ملت سوریه سرنوشت و آینده خودشان را تعیین کنند و ما نیز چیزی بالاتر از این نمی خواهیم.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه به موفقیت روند سیاسی که آنرا آغاز کرده ایم؛ ایمان دارم، افزود: روس ها ما را به اجرای مذاکرات ژنو تشویق می کنند؛ هر چند که این مذاکرات پیچیده باشند.

وی در پایان یادآور شد: می خواهیم که همه گروه های معارض ملی در بحث و بررسی آینده سوریه به صورت دموکراتیک مشارکت داشته باشند.