به گزارش پارس به نقل از فارس، سفارت روسیه در اوکراین اخبار برخی رسانه های گروهی این کشور در مورد اینکه نیروهای ویژه امنیتی روسی در کی یف حضور دارند را بشدت تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری « نووستی» ، در بیانیه رسمی سفارت روسیه در این خصوص آمده است: در رابطه با اخبار منتشره از سوی برخی رسانه های گروهی اوکراینی در این خصوص که گویا نیروهای ویژه امنیتی روسیه در کی یف حضور داشته و در لباس نیروهای انتظامی اوکراینی به مقابله با تظاهرات کنندگان می پردازند، دفتر مطبوعاتی سفارت فدراسیون روسیه در اوکراین اعلام میکند که چنین اطلاعاتی به هیچ وجه صحت نداشته و برخلاف واقعیت است.

در این بیانیه یادآوری شده است که طرف روسی انتظار دارد که رسانه هایی که چنین اخبار کذبی را منتشر کردند، باید مسئولیت سنگین این اقدام خود را پذیرفته و مورد تنبیه قرار بگیرند.

در خبر دیگری از اوکراین، سرویس های امنیتی اوکراین از تهدیدات افراد ناشناس برای حمله به تاسیسات هسته ای و نیروگاه های آبی این کشور خبر دادند.

در سایت رسمی سرویس امنیت اوکراین آمده است: با توجه به تهدیداتی که از سوی برخی افراد دارای تمایلات تند و افراطی برای حمله به تاسیسات هسته ای و نیروگاه های آبی صورت گرفته، تدابیر ویژه امنیتی در این تاسیسات مورد اجرا گذاشته شده است، چرا که هر نوع تهدیدی علیه این مراکز، بویژه تاسیسات هسته ای برای امنیت کشور و حتی کشورهای همسایه عواقب غیرقابل جبرانی به همراه خواهد داشت.