به گزارش پارس به نقل از مهر، شبکه CNN آمریکا اقدام جدید گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا برای محدود کردن قدرت رئیس جمهور این کشور برای لغو تحریم های ایران را به منزله از بین بردن برگ برنده آمریکا خواند.

وب سایت شبکه CNN در مطلبی از تلاش جدید سناتورهای آمریکایی برای محدود کردن قدرت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای لغو تحریم های ایران خبر داد.

سی ان ان در این خصوص نوشت: با تمامی مشکلاتی که تلاش گروهی از سناتورها برای تصویب دور جدید تحریم ها علیه ایران به وجود آورده است این روزها شاهد اقدامی جدید و نادر از سوی آنها هستیم.

بنا بر این گزارش، این گروه از اعضاء کنگره در تلاش هستند تا اختیارات رئیس جمهور در لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران را محدود کنند.

بر اساس این طرح که هزینه سیاسی رئیس جمهور را برای لغو تحریم ها بالا خواهد برد این گروه قصد دارند تا دولت را ملزم به کسب مجوز کنگره پیش از لغو هرگونه تحریمی بکنند.

گروهی از نمایندگان حامی این طرح در کنگره با این توجیه که تصویب چنین قانونی از سوی کنگره قدرت چانه زنی دولت در مذاکرات هسته ای با ایران را بالا خواهد برد لابی و رایزنی های خود برای این کار را آغاز کرده اند.

نویسنده این گزارش در تحلیلی در مخالفت با طرح این گروه از سناتورها و اشتباه بودن این روش می نویسد، این روش به منزله این است کسی که قصد گرفتن وام از بانک را دارد ابتدا اعتبار خود را خراب کند و از این طریق به مسئولان بانک بگوید که قصد عمل به تعهدات خود را ندارد. اتخاذ چنین روشی قبل از مذاکره برای دریافت وام بدترین روشی است که یک فرد می تواند در پیش گیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کنگره به معنی کاهش اعتبار مذاکره کننده های آمریکایی قبل از ورود به دور بعدی مذاکرات با ایران است و همین امر باعث خواهد شد تا ایران موضع سخت تری اتخاذ کند.

در ادامه نویسنده معتقد است همچنین اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کنگره به معنی اقدامی خصمانه از سوی آمریکا در قبال توافق هسته ای موقت از سوی جهانیان تلقی خواهد شد.

نویسنده معتقد است اتخاذ چنین تدابیری از سوی کنگره آمریکا خنثی کننده بسیاری از تدابیر است زیرا که آمریکا در قبال ایران اهرم های فشار زیادی ندارد

در این مطلب یکی از پتانسیل ها و برگ های برنده آمریکا در مواجه با ایران تمایل تکنوکرات های ایرانی برای خروج از تحریم ها و پیوستن به بازارهای جهانی اعلام شده است که آقای دکتر حسن روحانی هم از جمله آنهاست.

نویسنده تصریح می کند، این برگ برنده تا زمانی در دست آمریکا خواهد بود که طرف ایران از قدرت کاخ سفید برای اجرای توافقاتی که انجام می دهد اطمینان داشته باشد.

در پایان مطلب آمده است وقتی که رهبری ایران از مذاکره کنندگان ایرانی حمایت کامل انجام داده است اسفناک خواهد بود که آمریکا از مذاکره کنندگان خود حمایت نکند.