به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون اروپا و آمریکای وزیرامورخارجه اعلام کرد وزرای خارجه لهستان، سوئد و ونزوئلا برای گسترش روابط کشورهای متبوعشان با ایران به زودی به تهران سفر خواهند کرد.

« مجید تخت روانچی » اظهار داشت: « کارل بیلدت » وزیر امور خارجه سوئد ۱۴ بهمن وارد تهران می شود.

وی افزود: سیاست تعامل دولت یازدهم و موفقیت های کشور در مناسبات جهانی باعث توجه هر چه بیشتر مقامات سیاسی و وزیران امور خارجه کشورهای مختلف اروپایی به ایران شده است.

وی افزود: درهمین راستا « رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان نیزنهم تا یازدهم اسفند ماه به تهران سفر خواهد کرد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای همچنین دربخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر خود به چندین کشور آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: در این سفر در دیدار با مقامات کوبا، ونزوئلا و بولیوی علاوه بر رایزنی درباره مسائل سیاسی، در خصوص زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی نیز گفت و گو و تبادل نظر شد که بسیار مفید بود.

تخت روانچی از مهمترین اهداف سفر به ونزوئلا را رایزنی درباره گسترش همکاری های اقتصادی عنوان کرد.

وی از سفر وزیرامور خارجه ونزوئلا در اسفند ماه خبرداد و گفت: « الیاس خاوا» ۱۱ اسفندماه به تهران سفر خواهد کرد. البته رئیس جمهوری این کشور نیز سال آینده سفری به ایران خواهد داشت.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امورخارجه افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور ونزوئلا به تهران، کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور تشکیل و گسترش همکاری های تجاری اقتصادی بررسی می شود.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در ادامه دیپلماسی فعال دولت یازدهم، طی روزهای گذشته به سه کشور آمریکای لاتین (کوبا، ونزوئلا و بولیوی) سفر کرد. این سفر ۱۰ روزه به منظور گسترش روابط با کشورهای یاد شده در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، مشورت های سیاسی و موضوعات روز صورت گرفت.