به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قروه دوشارت وزیر اسبق امور خارجه فرانسه، امروز در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در خصوص دورنمای روابط ایران و فرانسه، گفت: بنده نسبت به آینده خیلی خوشبین هستم و مطمئن هستم در روزهای آینده و در دوره های آینده خواهید دید که خبرهای بسیار مثبت از بهبود روابط میان ایران و فرانسه وجود خواهد داشت، چرا که اراده سیاسی طرفین براین اساس قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شرکت های خودروسازی فرانسه قبلا در ایران جایگاه خوبی داشتند، آیا برنامه ای برای بازگشت ایران به ایران و جود دارد؟ افزود: طبیعی است که اگر ایران علاقه مند به حضور صنعت فرانسه در این کشور داشته باشد، صنعتگران و شرکتهای بزرگ فرانسوی هم استقبال خواهند کرد. البته من در صنعت فعال نیستم و وزیر امور خارجه فرانسه هم نیستم، ولی به عنوان کسی که از نزدیک با مسائل بین المللی آشنا هستم و مسائل را تعقیب می کنم، عقیده دارم که زمینه برای اینکه روابط دو کشور بتواند پس از چند سال مسیر صحیح را پیدا کند فراهم است.

خبرنگاری از دوشارت درباره عدم دعوت از ایران در مذاکرات ژنو ۲ پرسید و اینکه به عنوان یک دیپلمات عدم دعوت از ایران در این مذاکرات را چگونه ارزیابی می کنید، که وی در پاسخ تاکید کرد: باید اجازه داد دیپلمات ها کار خود را انجام دهند و ما هم باید در عین حال تلاش خود را برای یافتن یک راه حل ادامه دهیم. در این راستا نقش ایران و فرانسه برای یافتن راه حل حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: من مایلم اینجا از اظهارات ریاست جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم. چرا که همین ابتکارات بود که این امکان را فراهم آورد که روابط دو کشور پس از مدتی بتواند از یک پیشرفت برخوردار باشد.