به گزارش پارس به نقل از جام نیوز، " اسماعیل نوری علا" کارشناس شبکه های ضدانقلاب، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تلویزیون ماهواره ای" ایران فردا" گفت: « کانون نویسندگان و روشنفکران جامعه ایرانی به دنبال براندازی حکومت شاه نبودند، بلکه بر خلاف امثال" جلال آل احمد" که به دنبال از بین بردن شاه بود، این کانون [کانون نویسندگان] به دنبال انجام یک سری اصلاحات در جامعه بود. اما انقلاب سال ۵۷ همه را غافلگیر کرد. هیچ یک از روشنفکران جامعه ایرانی خودشان را برای انقلاب آماده نکرده بودند. اصلا کسی تصور نمی کرد چنین اتفاقی بیفتد. »

وی ادامه داد: « ظهور آیت الله خمینی بعد از سال ها تبعید برای همه غیرقابل تصور بود. خیلی ها فکر می کردند شاه می خواهد به مردم آزادی بدهد و بستگان خودش را از فعالیت های اقتصادی کنار بکشد، در حالی که اصلا اینگونه نبود. او در سال ۵۷ به دلیل مصرف داروهای ضدسرطان روز به روز از لحاظ جسمی و روحی ضعیف شده بود و اراده تصمیم گیری نداشت. »

نوری علا در خاتمه با افسوس و دریغ اظهار داشت: « زمانی که آقای خمینی رهبر شد، یک چهره شناخته شده بود و دیگر نمی شد کاری کرد. در آن زمان من در نوشته های خود سعی داشتم چهره آیت الله خمینی را منحصرا سیاسی نشان بدهم که از این راه چهره مذهبی او را کمرنگ کنم تا آیت الله خمینی فقط یک رهبر سیاسی باشد نه سیاسی-مذهبی. »