به گزارش پارس به نقل از فارس، منصور حقیقت پور پیش از ظهر امروز در سخنرانی در جمع اساتید و ائمه جماعات دانشگاه های استان اردبیل در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: موضوع حاکمیتی ایران بر جزایر سه گانه غیر قابل مذاکره است و ما در این زمینه بارها به شیوخ خلیج فارس اعلام کردیم که اگر بخواهند مسائل تاریخی منطقه را زیر و رو کنند ما از قبل آن زیرخاکی های ارزشمندی به دست می آوریم که قطعاً به ضرر آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه بحثی مبنی بر مذاکره بر جزایر سه گانه با کشور مدعی امارات صورت نگرفته بلکه بحث مطرح شده مربوط به اتباع کشورهای منطقه در ابوموسی بوده که ما نیز بارها اعلام کردیم تردد و رفت و آمد به جزایر ایران هیچ ممنوعیت و محدودیتی ندارد اما اینکه روی این جزایر بخواهیم با کشورهایی مذاکره کنیم، صحت ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی به جد مراقب این امر است و ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که احدالناسی از جمهوری اسلامی بخواهد روی حاکمیت ایران بر این جزایر با کشوری مذاکره کند و منطق مجلس، منطقی صحیح و درست است.



قید ۱۰۰ ساله در عهدنامه ترکمانچای و گلستان ندیدیم

حقیقت پور در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر بازپس گیری شهرهای مختلف آذربایجان از جمهوری آذربایجان تصریح کرد: قید ۱۰۰ ساله در عهدنامه ترکمانچای و گلستان مشاهده نشده و چنین چیزی صحت ندارد و فعلاً بحثی نیز در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لغو عهدنامه ترکمانچای و گلستان مطرح نیست.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان استان اردبیل به دنبال جسارت هایی که سران آذربایجان کردند در مقطعی این الحاق را مطرح کردند که این امر موجب شد سران آذربایجان ترسیده و عکس العمل انفعالی از خود نشان ندهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قرار است هرگونه تغییر در شرایط منطقه به صورت خودجوش و هدف دار انجام شود.