به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن  روحانی رئیس جمهور  پیش از عزیمت به داووس در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران بااشاره به همزمانی برگزاری اجلاس ژنو ۲ و اجلاس داووس گفت: این دو اجلاس دو مقوله متفاوت است؛ اجلاس ژنو ۲ که در سوئیس برگزار می شد یک اجلاس کاملا سیاسی است و با داووس متفاوت است.

وی در ادامه افزود: ما نسبت به بحث ژنو ۲ اعلام کردیم که خواست جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه و پایان جنگ داخلی و مقابله با تروریست هاست که اگر این اهداف در این اجلاس حاصل آید، می تواند موثر باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: در مجموع با توجه به علائمی که وجود دارد امید چندانی نداریم که این اجلاس بتواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد، چراکه برخی از حامیان تروریسم در آن حضور دارند و این نمی تواند در ایجاد ثبات مؤثر باشد، چراکه برخی از کشورهایی که بی ثباتی بوجود آورده اند، در آن حضو دارند.

 

 

وی در عین حال تاکید کرد: اگر این اجلاس بتواند به مردم سوریه، آزادی، دموکراسی و ثبات در آن کشور کمک کند، خوشحال می شویم.

دکتر روحانی همچنین در تشریح هداف سفرش به سوئیس گفت: اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس یکی از گردهمایی های مهم اقتصاد جهانی است که در آن صاحبنظران و مدیران بنگاه های مهم اقتصادی جهان و همچنین مسئولان کشورهای مختلف گرد هم می آیند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز نیاز است که دیدگاه های نظری و عملی گرد هم بیایند و بین بخش تصمیم سازی و تصمیم گیری پیوندی برقرار باشد و اجلاس داووس از این نظر اهمیت بسیاری دارد.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: شاید اینکه در اجلاس امسال داووس از رئیس جمهوری اسلامی ایران دعوت شد برای این باشد که دنیا چهره جدید جمهوری اسلامی ایران را بعد از انتخابات ۲۴ خرداد بیشتر ببیند و در عین حال به نظرهای مسئولان کشور درباره پیوند اقتصاد ایران با جهان و چشم انداز اقتصاد کشورمان بیشتر توجه شود.

دکتر روحانی افزود: بی تردید حضور ایران هم با هدف حل مسائل اقتصادی و هم تبیین نظرهای سیاسی منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر است و فرصتی است تا این نظرها در جلسات مختلف تبیین شود.

رئیس جمهور گفت: در اجلاس داووس علاوه بر سخنرانی در نشست عمومی، با صاحبان بنگاه های اقتصادی و همینطور صاحبان شرکت های نفت و گاز فعال در سطح بین المللی و در نهایت با شخصیت های سیاسی جهانی دیدار و گفتگو خواهیم کرد.