به گزارش پارس به نقل از العالم، منبع مذکور در گفت و گو با رسانه های داخلی مصر فاش کرد این تصمیم به این منظور اتخاذ شده که از برهم خوردن روند محاکمه در اثر فریادهای محمد مرسی در دادگاه جلوگیری شود.

در نخستین جلسه دادگاه محاکمه او و ۱۴ عضو ارشد اخوان المسلمین از جمله العریان والبلداجی که سیزدهم آبان ماه امسال برگزار شد، محمد مرسی خطاب به قاضی گفت که همچنان رئیس جمهوری مشروع و قانونی مصر و این دادگاه نامشروع و غیرقانونی است.

مرسی که در قفس متهمان حضور داشت با به چالش کشیدن دادگاه فریاد می زد که دادگاه را به رسمیت نمی شناسد، من رئیس جمهوری مشروع و قانونی هستم و به زور و اجبار به اینجا منتقل شدم و این اقدام خلاف است. سرنگون باد حکمرانی نظامیان.

رئیس جمهوری برکنار شده مصر در دادگاه از پوشیدن لباس زندان خودداری کرد اما قاضی تلاش کرد و اصرار داشت اوحتما لباس ویژه زندانیان را به تن کند ولی مرسی از پذیرش این موضوع خودداری کرد.

دادگاه به دلیل داد و فریادهای متهمان، نیم ساعت بیشتر طول نکشید و متوقف شد. قاضی جلسه بعدی دادگاه را هشتم ژانویه، هجدهم دیماه اعلام کرده بود، اما درآن تاریخ نیز دادگاه برگزار نشد و قرار است روزبیست و هفتم بهمن دومین جلسه محاکمه مرسی برگزار شود.

نخستین دادگاه محاکمه مرسی در محل آکادمی پلیس در حومه قاهره برگزار شد یعنی همان مکانی که قبل از این حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر بارها در قفس متهمان این دادگاه حاضر شد.

دادستانی کل امنیت ملی، مرسی را به جاسوسی برای جنبش فلسطینی حماس و انتقال اطلاعاتی از وضع امنیت ملی مصر در زمان انقلاب ۲۵ ژانویه متهم کرده است.

محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ توسط ارتش برکنار و زندانی شد.