به گزارش پارس به نقل از فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در جلسه کمیسیون حضور یافت و با اشاره به سوابق مذاکره هم در مسیر دستیابی به توافق اصلی و هم در توافق بر سر مراحل اجرایی گفت که هیچ یک از طرفین مذاکره، توافقنامه اجرایی را منتشر نکرده اند.

وی افزود: در ادامه عراقچی گفت که تصمیمات پیرامون توافق در سطح عالی کشور هماهنگ می شود، عراقچی همچنین با اشاره به آغاز اجرای تعهدات از سوی طرفین گفت « ما در توافقنامه به جز پذیرش تعلیق ۲۰ درصد و تبدیل آن، هیچ توقف یا برگشت به عقب را در صنعت هسته ای نپذیرفته ایم» .

نقوی خاطرنشان کرد: آقایان آقامحمدی، جوکار، کوثری، کریمی قدوسی و جلالی انتقادات جدی را مطرح کردند که عراقچی به بخشی از سؤالات و انتقادات پاسخ داد، عراقچی بر اساس توافقنامه لغو تحریم های غربی را برشمرد و گفت که « ممکن است نارسایی های فنی در لغو تحریم ها از جمله نظام بانکی، لغو تحریم ها را کُند بنماید که به زودی حل می شود» .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در ادامه این جلسه، منتقدین با تمرکز روی متن توافقنامه ژنو، مواردی را ذکر کردند و گفتند که این موارد موجب نگرانی جدی می شود چرا که ادامه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی را منوط به نظر ۱+۵ می کند و آقای عراقچی در مورد هر یک از موارد مورد انتقاد توضیحاتی ارائه داد.

نقوی در پایان متذکر شد: عراقچی تأکید کرد که « حق غنی سازی جمهوری اسلامی منوط به نظر هیچ قدرتی نیست بلکه انتظار جمهوری اسلامی احترام به غنی سازی است که توافقنامه این احترام را قائل است» .