به گزارش پارس به نقل از فارس، ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه پیش رو ۲۵ هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می پیمایند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: در ناوگروه اطلاعاتی رزمی و آموزشی بیست و نهم علاوه بر وظیفه تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد، کارکنان جدید هم آموزش های لازم را فرا می گیرند.

امیر سیاری افزود: اهمیت بخشی به آموزش عملی به دانشجویان از ویژگی های ناوگروه ۲۹ است.

وی گفت: در این ناوگروه ۳۰ نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر دوره کارورزی را می گذرانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از مهمترین کشورهای دنیاست که امنیت کشتی های عبوری از خلیج عدن و تنگه باب المندب را بر عهده دارد.

سیاری گفت: پس از رواج دزدی دریایی در این مناطق، ایران از معدود کشورهایی است که همه کشتی های نفتکش و تجاری را به سلامت همراهی و به مقاصد مختلف رسانده است.

جانشین فرمانده کل ارتش هم در مراسم بدرقه ناوگروه بیست و نهم در بندرعباس گفت: پیمایش آب های آزاد با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا و نشان دادن اقتدار دفاعی ایران در دریا در نیروی دریایی طرح ریزی و عملیاتی شد.

امیر موسوی افزود: امروز نیروی دریایی از مهمترین تأمین کنندگان منافع ملی در آب های دنیاست.

وی با اشاره به اینکه سفرهای دریانوردی آثار و پیامدهای مثبت و موثر زیادی را به همراه دارد، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی، به نمایش گذاشتن سیاست خارجی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تعامل دوجانبه با کشورهای دنیا از اهداف این ناوگروه ها است.