به گزارش پارس به نقل از فارس، زهره طبیب زاده امروز در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از وزارتخانه هایی که فعالیت و عملکرد آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، وزارت علوم بوده و بخش مهمی از مسئولیت تربیت و آموزش افراد متخصص و کاردان بر عهده این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس درباره انتخاب وزیر و عملکرد مدیریت ارشد این وزارتخانه حساسیت خاصی دارند و در زمان رای اعتماد به وزیر علوم نمایندگان مردم در خانه ملت بررسی های بسیاری انجام می دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به عنوان نمونه در زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم شاهد بودیم که در مورد وزیرعلوم نمایندگان مجلس حساسیت زیادی داشته و حتی وزرای پیشنهادی نخست دولت از مجلس رای اعتماد نگرفتند.

طبیب زاده با اشاره به انتقادهایی که نمایندگان درباره رخدادهای اخیر در وزارت علوم به ویژه در بحث انتصابات دارند، گفت: محیط دانشگاه های ما باید شرایط خوبی داشته باشند تا بتوانیم اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تربیت دانشجویان متخصص، محقق و کاردان و متعهد را به درستی عملیاتی کنیم.

وی اذعان کرد: بنابراین طبیعی است که اگر نمایندگان مردم اشکالاتی در نحوه عملکرد وزارت علوم ببینند، با حساسیت ویژه موضوع را پیگیری کرده و تلاش می کنند همراهی و تعامل لازم با دولت برای رفع اشکالات را داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متاسفانه در بحث انتصابات در وزارت علوم به ویژه انتخاب روسای دانشگاه ها انتقادهای دارند و معتقدیم که این عملکرد موجب به آسیب رساندن به فضای آرام و علمی محیط دانشگاهی کشور شده است.

طبیب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه آیا احضار وزیر علوم به مجلس و ارائه نخستین کارت زرد به وی، تغییری در عملکرد مدیریت عالی وزارت علوم ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه ما تغییر محسوسی ندیده ایم و حتی شاهد هستیم که روند تغییر روسای دانشگاه ها بر اساس همان فرمولی که نمایندگان به آن انتقاد داشتند، ادامه دارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع مجلس به دنبال چالش با دولت و وزارت علوم نیست و نمی خواهیم از ابزار نظارتی که در اختیار داریم استفاده کنیم، لذا انتظار داریم که دولت به ویژه وزیر علوم نیز همراهی لازم با نمایندگان داشته باشند و برای رفع دغدغه های نمایندگان مردم تلاش جدی تری داشته باشند.