به گزارش پارس به نقل از فارس، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های سیاسی با مقامات ونزوئلا، شب گذشته با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ملاقات و پیام کتبی حسن روحانی رئیس جمهور را تقدیم وی کرد.

در این ملاقات که وزرای امور خارجه و امور ریاست جمهوری ونزوئلا نیز حضور داشتند، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تمجید از مقاومت ملت و دولت ایران در برابر فشارهای امپریالیسم، حمایت دولت و ملت ونزوئلا از آرمان های آزادیخواهانه و استقلال طلبی ایران را مورد تاکید قرارداد.

وی ضمن برشمردن دستاوردهای همکاری دو کشور در حوزه های صنعتی، خانه سازی، علمی و فناوری، ایران را یک قدرت رو به رشد دانست که شایسته احترام و توجه ویژه است.

نیکلاس مادورو افزود: به منظور تحکیم روابط و بحث و بررسی افق های جدید همکاری در روابط فیمابین، قصد دارد در آینده ای نزدیک به ایران سفر کند.

شایان ذکر است معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ضمن ابلاغ سلا م های گرم حسن روحانی به رئیس جمهور ونزوئلا، روابط با این کشور را برای ایران مهم دانست و اراده دولت برای تعمیق و گسترش همکاری ها را مورد تاکید قرار داد.

در این ملاقات همچنین برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده ای نزدیک مورد توافق طرفین قرار گرفت که انتظار می رود زمینه ها و فرصت های جدیدی را برای کار پیش روی شرکت های ایرانی قرار دهد.

لازم به ذکر است، نیکلاس مادورو در انتخابات ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۳ توانست در رقابتی تنگاتنگ با رقیب خود کاپریلس رادونسکی که گرایشات به شدت غربی دارد، پیروز شود. وی و حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا توانست همچنین در انتخابات ۸ دسامبر بیش از ۷۰ درصد کرسی های شهرداری و شوراهای شهری را نیز به دست آورد.