به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران درخطبه دوم نماز جمعه گفت: شما و خودم را توصیه می کنم به ترس از عذاب الهی و دعوت می کنم به ترک محرمات والتزام به واجبات در فکر و عمل که این راه نجات دنیا و آخرت است.

وی سپس به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: اولین مناسبت میلاد خاتم الرسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به امام زمان، امت اسلامی، مومنین و فرهیختگان تبریک عرض می کنم. مناسبت ولادت نبی اکرم (ص) و بنیانگذار نظام فقهی، فکری و فرهنگی امام جعفر صادق (ع) هفته وحدت را در کنار خود قرار داده است.

صدیقی به اهمیت اتحاد در بین مسلمین اشاره کرد و گفت: مساله اتحاد، مقابله با جنگ، کینه، عداوت، خباثت، فساد است و ابعاد مختلفی دارد. همه انسان ها فطرتاً تمایل به انس و همدلی دارند و از ویژگی های دیندارها این است که بتواند با همه صحبت کند و با همه بنشیند. جنگ و جفا و ظلم و ستم خلاف فطرت انسان است.

وی سپس به اهمیت فضای امن در جامعه اشاره کرد وگفت: تمام پیشرفت، ترقی، اوج آرامش و آسایش معلول فضای امن است و امنیت در پرتو وحدت و اتحاد تامین می شود. امنیت باعث می شود تا اخلاق و معنویات رشد کند و به معرفت بشریت افزوده شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: پیشرفت علوم، ابداعات، اختراعات و همه ترقی ها در فضای امن امکان پذیر است.

حجت الاسلام صدیقی به اهمیت وحدت از نظر قرآن کریم پرداخت و گفت: در قرآن تفرقه به عنوان عذاب الهی یاد شده و خداوند قادر است انسان ها را عذاب دهد و متفرق کند و این عذاب را می تواند به دست خود انسان ها قرار دهد. شما را زوج یکدیگر قرار دهد و جهنم همدیگر باشید.

وی فهم این مساله را داشتن علم فقه دانست و گفت: این آیه هشدار تکان دهنده ای است برای هم داخل خانواده و خانواده ای که تشنج دارد باید ببیند چه کرده است که خدا این گونه عذابشان می دهد و هم برای همه محله ها و شهرها و اقوام و برای کل کشور و پیروان عصمت لذا آیه های قرآن را جدی بگیریم و این که در کنار نزول بلاهای آسمانی مثل طوفان و زلزله یا بلاهایی مثل سلاح های زمین به هوا و هوا به زمین اختلاف و بد بودن با هم و شقه شقه شدن مردم نیز جزو این عذاب های الهی است. لذا باید تقوای الهی در پیش بگیریم که خداوند این عذاب ها را به ما ندهد.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: هر کسی موجب تفرقه امت من باشد به او اجازه زندگی ندهید و یا در جای دیگر می فرمایند کشتن مسلمان ها و جنگ با مسلمین کفر است. تکفیری ها موجب حفر خودشان هستند زیرا نسبت کفر به مسلمان دادن عین کفر و بی ایمانی است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: احادیث بسیاری در کتاب های اهل سنت آمده که با فضای وهابیت سازگاری ندارد. آنها راهشان نه راه سلف و نه راه سنت، کشتن و ترور خلاف روایات کتب برادران اهل سنت ما است.

وی داد: امروز دنیای اسلام با همه دشمنی دنیای استکبار نسبت به اسلام که همه سلاح ها را به کار برده اند برای نابودی دین اسلام از طریق جنگ نرم، اقتصاد فرهنگی به خصوص بعد از آن که اسلام زیر پرچم ولایت فقیه رفت اینها به هر جنایتی برای براندازی قرآن و استقلال ارزشی اقدام کنند و در همه جبهه ها مغلوب شدند.

صدیقی با بیان اینکه تنها جبهه ای که مستکبران نسبت به دنیای اسلام توفیق داشته اند ایجاد تفرقه در امت اسلامی است افزود: دامن زدن به اختلافات فرقه ای، تسهیل آنها و به جان هم انداختن مسلمین کار مستکبران است و زحمت خودشان را کم ککردند تا خون مسلمانان به دست مسلمانان پایمال شود.

وی با بیان اینکه مستکبران شب پره اند و با ارزش های دینی مشکل دارند افزود: آنها با عفاف، با پاکدامنی زن ها با نظام خانواده و با همه امروزی که خداوند دستور داده مخالفند لذا دین را بر نمی تابند چون دین ضد ظلم، فساد، استکبار و باج گیری است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دین به مستضعف روحیه می دهد افزود: دین باعث یروزی خون بر شمشیر است و اگر فرهنگ دینی در جامعه دینی مشخص است جایی برای این مستکبرین زورگو باقی نمی ماند.

وی در ادامه راه تضمین وحدت جهانی برای جهان اسلام را تکیه بر مشترکات دانست و گفت: ما خدای واحد را قبول داریم، پیامبر عظیم الشان اسلام مورئ قبول عموم مسلمانان است. قرآن کتاب وحی الهی و تنها کتاب مصون و محفوظ شده مورد قبول تمامی مسلمانان جهان است. احترام به اهل بیت و پذیرش مرجعیت قلبی، علمی و سیاسی مورد قبول است. ا به یک قبله در هر جای جهان نماز می خوانیم و خداوند مسلمانان را روزی ۵ بار هم جهت می کند. در کنار اینها مشترکات فراوانی می توانیم به دست بیاوریم و آنها برجسته کنیم تا نقاط اختلاف تحت الشعاع قرار بگیرد.

صدیقی با بیان این که استکبار نه سنی می خواهد نه شیعه افزود: آنها با اصل بیداری اسلام مخالف بودند. انقلاب مصر مگر مربوط به شیعه بود، دیدید که افغانستان، پاکستان، سودان و مصر چه ها کردند. وقت آن است که دست به دست هم دهیم و به آمریکای قلدر و غده سرطانی اش در منطقه آخرین ضربه ها را وارد کنیم. هان طور که امام گفت اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل محو می شود. در کنار اینها ما باید از موهبت الهی و از فرهنگ و ظرفیت انقلاب اسلامی ایران غفلت نکنیم.

وی به آخرین رمز وحدت اشاره کرد و گفت: آخرین رمز وحدت، وحدت حول یک محور است. امام ما انقلاب کرد ولی امام تنها برای ایران نبود، از مستضعفین و از مردم فلسطین دفاع کرد رهبر عزیزمان آیت الله خامنه ای هم، هم ظرفیت بعضی مخالفت ها در داخل کشور که بالاترین از این قابل تصور نیست را دارد هم ظرفیتی برای تقویت مقاومت ها، که اگر زیر این پرچم جهان شمول قرار بگیریم و از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم به حکومت اسلامی و ظهور حضرت مهدی (عچ) متصل خواهیم شد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به اجرایی شدن توافق نامه ژنو اشاره کرد و گفت: مساله اجرایی کردن توافق گروه ۱+۵ با جبهه انقلاب به مرحله عملی شدن نزدیک می شود ولی ما باز هم اعلام می کنیم این توافق از موضع بیچارگی، فقر و تحریم نبود، ملت ما ملتی مومن، جنگ آزموده و سختی کشیده هستند. وارثان بلال حبشی و مالک اشترند و همه تهدیدها را به فرصت مبدل کرده اند. در این مرحله هم چنین است. این تاکتیک جدیدی بود برای حفظ مصالح اسلام که از موضع عزت و قدرت پیش رفتیم.

وی ادامه داد: اما در مراحل اجرایی به گروه مذاکره کننده مان اطمینان می دهیم مردم ایران زیر بار ظلم نرفتند و شرایط تحمیلی که فرهنگ و استقلال ما را مخدوش کنند نمی پذیرند و زیر بار زور و تهدید نخواهند رفت بنابراین حفظ خطوط قرمز با رعایت عزت، مصلحت و حکمت باید حفظ شود و امیدواریم این طور هم پیش برود.

حجت الاسلام صدیقی با تمجید از رفتار وزیر امور خارجه مان به خاطر حضور در مزار شهید عماد مقنیه گفت: کار بسیار پسندیده وزیر امور خارجه ما حضور در مزار فرمانده رشید مقاومت لبنان بود اما به کار ایشان برخی مقامات آمریکایی خرده گرفتند، من اعلام می کنم مقاومت لبنان و حزب الله نه برای ما و جهان اسلام افتخار است بلکه امروز برای جهان بشریت به خاطر شکاندن شاخ قلدرهای عالم نیز جزو افتخارات بشریت است. حزب الله لبنان با رهبری یک سید از سلاله پاک پیامبر (ص) دارای مزیت های علمی، دینی، عشق به عزت الهی است.

وی با بیان این که حزب الله لبنان اولین گروهی بود که شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد ادامه داد: در جنگ ۳۳ روزه اعجاز مقاومت به همه جهانیان علنی و اثبات کردند بنابراین ما به اینها افتخار می کنیم و اینها را برای صلح جهانی جزو موثرترین سنگرها می دانیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در مورد مرگ آریل شارون نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: آدمی که در صبرا و شتیلا این همه جنایت کرد و مردم فلسطین را کشت و شیخ احمد یاسین را ترور کرد با این همه جنایت جزو استثنایی ترین غاصبان جهان بود اما سران اروپا و آ مریکا به خاطر مرگ او به عزا نشستند. واقعاً این مسایل برای جهان اسلام درد است ولی وقت آن رسیده ملت اروپا و آمریکا بیدار شده اند ولی بیشتر بیدار شوند تا ببینند این حاکمان از چه گروه هایی حمایت می کنند.

وی در پایان با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان گفت: این اولین سفر استانی دولت جدید بوده، سفر به استانها سنت مرضیه ای است که بنیانگذارش رهبر عزیز بوده. هم احترام به مردم است هم آشنایی با واقعیت. انتظار می رود مسایل اجرایی این سفرها از شعارهایش بیشتر باشد و در حدی که امکان دولت است به مردم وعده بدهند و برای مصوبات ضمانت اجرایی وجود داشته باشد.