به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، « عوزی رابی» بنیان گذار برنامه موشکی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  در مورد  مؤثر بودن قدرت موشکی حزب الله هشدار داد و از احتمال تبدیل شدن این موشک ها از یک تهدید تاکتیکی به یک تهدید استراتژیک خبر داد.

وی همچنین از انبار موشکی بزرگ که حزب الله در اختیار دارد صحبت کرد و آن را فراوان و دقیق و  باقدرت نشانه  روی  توصیف و تصریح کرد که این حزب در حال دست یابی به یک موشک بالستیک دور برد با توان  نشانه  روی است.

عوزی رابی  تصریح کرد: انبار موشکی که حزب الله و سوریه در اختیار دارند عبارت است از هزاران موشک سنگین و سبک و تاکید کرد که این خبر بدی است و خبر بدتر این است که تلاش هایی وجود دارد که این موشک ها به موشک های هوشمند تبدیل شود.

رابی به موفقیت های ایران در زمینه ساخت موشک اشاره و مثال هایی را در این زمینه ذکر کرد؛ « از جمله آنها موشک زلزال ۲ است که در زمره موشک های دارای توانایی نشانه روی  به حساب می آید  و  افزود که نسل سوم این موشک ها به دو سامانه نشانه روی و مکان یابی مجهز است.

این مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سوری ها نیز  توان دست یابی به این تکنولوژی، سوار کردن آن بر روی موشک های ام ۶۰۰ و تبدیل آن به موشک های با قدرت نشانه روی را دارند و احتمال داد که حزب الله نیز به این توان موشکی دست پیدا کرده باشد.

وی در مورد جنگ آینده بر مبنای   اطلاعات که در اختیار داشت گفت: « هر تهاجمی با موشک ام ۶۰۰ علیه وزارت دفاع یا مقر ستاد کل ارتش در تل آویو موجب تخریب  نیمی از   این مکان ها خواهد شد و می تواند صحنه آسمان تل آویو را تغییر دهد. »