به گزارش پارس به نقل از فارس، « محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان لحظاتی پیش در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود در بیروت، کشور میزبان را دوست و برادر و همچنین نماد بزرگ استقامت در مقابل صهیونیسم خواند و افزود: لبنان نماد وحدت و پیشرفت در میان گروه های مختلف این کشور است.

در خصوص برگزاری کنفرانس ژنو ۲ همچنین ظریف گفت که ایران هرگونه پیش شرط برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ را رد می کند.

پیشتر جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت ایران در صورتی به ژنو ۲ دعوت می شود که مفاد کنفرانس ژنو ۱ را بپذیرد.

وی افزود: بسیار خوشحالم که سفر بنده به لبنان با یک تحول مثبت در وحدت بین گروه های این کشور همراه شده است. من امیدوارم که در آینده نزدیک با همکاری و همدلی همه گروه های لبنانی شاهد تشکیل دولت و استقرار و امنیت و ثبات بیشتر در این کشور دوست و برادر باشیم.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ما در منطقه و در جهان با یک بحران و چالش مشترک مواجه هستیم، بر تشریک مساعی همه کشورهای منطقه به منظور حل این بحران مشترک و جلوگیری از تروریسم و فرقه گرایی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به حادثه تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، گفت: خون مردم ایران و مردم لبنان در جنگ با تروریسم و افراط گرایی بر روی خیابان های بیروت ریخته شد و ما از تلاش دولت لبنان برای دستگیری عوامل این جنایت هولناک – که جنایت های دیگری را سرزمین لبنان مرتکب شده بودند- سپاسگزاری می کنیم. امیدوارم که این همکاری شروعی باشد برای مبارزه با این پدیده خطرناک باشد.