به   گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: مقصود مقام معظم رهبری این است که ما باید توجه داشته باشیم نگاه به بیرون و امید به بیرون بویژه به قدرت های غربی که ۳۵ سال است با نظام جمهوری اسلامی ایران درگیر هستند، مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند.

وی ادامه داد: برای نمونه، آمریکا کشوری است که در طول ۳۵ سال گذشته نشان داده هر جا به نفع ایران است، در مقابل منافع ایران ایستاده و کارشکنی کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است که برای حل مشکلات کشور باید به توانمندی های داخل کشور توجه داشت و به نیروهای داخل کشور در عرصه های مختلف اعتماد کرد، چراکه بدون در پیش گرفتن این راه نمی توان بر مشکلات و همچنین دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران چیره شد.

سیداحمد خاتمی در برابر این پرسش که" اختلاف داخلی بین احزاب و گروه های مختلف چقدر می تواند مانع استفاده از توانمندی های داخلی برای توسعه شود؟ " پاسخ داد: تردیدی نیست که وحدت در کشور ضرورت است و محور وحدت و فصل الخطاب، رهنمودهای مقام معظم رهبری است و از سوی دیگر طبق قانون اساسی همه نهادها موظف به اجرا کردن رهنمودهای رهبری هستند.

وی در پایان تاکید کرد: وجود اختلاف به مصلحت کشور نیست و آنچه که اختلاف زاست، زاویه پیدا کردن با قانون اساسی و ولایت است.