به گزارش پارس به نقل از فارس، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی درباره ابهامات موجود در سخنان رئیس جمهور در دیدار با هنرمندان نامه ای نوشت و از وی خواست تا این ابهامات را برطرف کند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

" جناب آقای دکتر روحانی

سخنان جنابعالی در جمع هنرمندان قابل تقدیر و تشکر است اما نکات ابهامی در بین آنها دیده می شد که به نظر می رسد شفافیت آن به نفع کشور و دولت تدبیر و امید باشد.

جنابعالی در جایی ازسخنانتان فرمودید: " گروهی هنرمندان ما را به غرب زدگی متهم می کنند و استدلال آنها این است که بدنه هنری کشور را فساد گرفته است و باید این بنا را ویران کرد" در خصوص این سخنان سوال این است که چه گروهی این نظریه را در جامعه مطرح کرده اند؟

این نظر که البته کاملا هم محترم است به نظر می رسد برگرفته از عملکرد ناصواب برخی هنرمند نماها از جمله آنهایی که در شبکه های مستهجن آوازخوانی می کنند یا، با برهنگی کامل عکس می گیرند و قداست زن هنرمند مسلمان را زیر سوال می برند و حداقل های اسلامی و ایرانی را در جشنواره های ایرانی و خارجی رعایت نمی کنند یا آنهایی که اعتقاد دارند اعمال منافی عفت و استفاده از مشروبات الکلی منجر به پیشرفت سینما می شود یا آن دسته قلیلی که برخی مهمانی های مختلط و غیر اسلامی را می گیرند یا از واژه مقدس هنر را آلوده به سیاست بازی های افراطی می کنند یا این واژه مقدس را ابزاری برای سرپوش گذاشتن به برخی از فعالیت های ضد اخلاقی و امنیتی خود قرار می دهند یا اقدام به انتشار عکس هایی مدلینگ با بهره گیری از مدل های غربی می نمایند، باعث طرح چنین دیدگاهی شده است که البته ما هم معتقدیم که اکثر جامعه هنری ایران اسلامی نجیب، با حیا، معتقد و متعهد به موازین دینی و اسلامی و کاملا متخصص است که نمونه های آن بسیار زیاد است و در این مجال قابلیت طرح آن نیست و اگر طرح شود اجحافی عظیم در حق بزرگی و پاکی تعداد کثیری از هنرمندان این مرزوبوم است.

پس بهتر است واقع بینانه به برخی مسائل نگریسته شود و بدون آنکه جامعه مقدس هنری را آغشته به تهمت کنیم در صدد اصلاح امور باشیم و یا به قول جنابعالی در مقابل افراطگریها بایستیم و قشر حداقلی تندرو که قصد دارند خود را بصورت گاز انبری وارد جامعه هنری کنند به انزوا ببریم…

جناب آقای دکتر روحانی

نکته قابل تقدیری فرمودید که سوختن و هیچ نگفتن هنر است، حاشا که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ارجح هنرمندان عالمند که سوختند و ساختند و هیچ نگفتند…

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در جایی دیگر از بیاناتتان فرمودید: خطوط قرمز باید کاملا شفاف، صریح و قانونی باشد" سوالی که طرح می شود این است مگر تاکنون چنین نبوده است؟ مگر نه اینکه خطوط قرمز ما چیزی غیر از مسائل دینی، اعتقادی، اسلامی و همچنین منافع ملت ایران نیست؟ آیا این موارد شفافیت ندارد؟

به نظر ما خطوط قرمز کاملا شفاف و صریح است، آنچه که شفاف نیست نوع برخود با آنهایی است که با افراطی گری و برخوردهای گازانبری قصد دارند از خطوط قرمز ملت ایران عبور کنند.

رئیس جمهور محترم و اعتدالگرا

از اینکه فرمودید به دنبال ایجاد آشتی ملی و وحدت ملی هستید کمال تشکر و قدردانی را داریم اما مگر قهری در جامعه حاکم است که برای ایجاد آشتی تلاش شود؟

مگر می شود با افراطیون و آنهایی که پرچم مقدسات اسلامی را به آتش کشیدند و ۸ماه جوانان عزیز این مردم را به خاک و خون کشیدند و الگوی براندازی استکبار را نوشخوار کردند، آشتی کرد؟ اصلا مگر این نوع اتفاقات کدورت است که ما برای رفع آن از سینه ها تلاش کنیم؟

پس اگر اینگونه باشد باید تمام مجرمان کشور را عفو کنیم تا کینه ای در دلشان نماند.

یقینا منظور جنابعالی از آشتی ملی چیز دیگری است که تقاضا داریم تا با شفافیت و تبیین دقیق آن از برخی سوء برداشت ها جلوگیری فرمایید.

برادر عزیز و رئیس جمهور ملت ایران

ما که مطمئن هستیم شما هم یکی از حامیان اعتدال در جامعه هستید اما باید مراقب بود خدایی ناکرده عدم تبیین شاخص های این مهم منجر به سوء استفاده برخی مغرضان نشود.

لذا در این باب پیشنهاد ما برای شروع حرکت در پیروی از اعتدال آن است که همانگونه که فرمودید افراطیون را به انزوا برانید و حتما پیگیری فرمایید تا فتنه گران سال۸۸، به مجازات ظلم بزرگی که به نظام روا داشتند، برسند.

جناب آقای دکتر روحانی

نکته ای دقیق در خصوص آنهایی که هنوز صدای ۲۴ خرداد را نشنیده اند فرمودید که جانا سخن از زبان ما می گویید.

این افراد قلیل و البته کاملا افراطی را خوب می شناسیم، اینها همانهایی هستند که نه تنها صدای ملت در ۲۴ خرداد بلکه صدای ملت در ۹ دی ۸۸ را هم نشنیدند و گویی اصلا خود را به خوابی عمیق و غفلت گونه زده اند و هنوز هم بدون توجه به صدای رسای ملت به دنبال ایجاد فتنه هایی عمیق در کشور هستند.

پس برای اینکه صدای ملت را بشنوند جنابعالی که منتخب ملت هستید کمک کنید تا دستگاه قضا بتواند بدون حاشیه و با فراغ بال به محاکمه این افراطیون بپردازد.

ریاست محترم دولت تدبیر و امید

جای بسی تشکر ویژه دارد از اینکه طرح مبتکرانه جنابعالی در خصوص جهانی علیه خشونت و افراطی گری مورد نظر جامعه جهانی قرار گرفت و این یعنی عظمت نظام اسلامی در عرصه بین الملل اما اگر اینگونه موارد مورد تبیین قرار نگیرد، ممکن است به همتان مدلی که شعار گفت وگوی تمدن ها مبدل شد و بلای جان دولت آقای خاتمی شد همان اتفاق نیز برای این دولت بیفتد پس بهتر است این شعار مهم و کاملا مبتکرانه در داخل مورد بررسی و تبیین جامعه قرار بگیرد و با بهره مندی از قشر دانشگاهی و برگزاری کرسی های آزادفکری تعالی این طرح را مدنظر قرار دهیم.

ضمن تقدیر مجدد از جنابعالی در خصوص دیدار با هنرمندان عزیز که کاملا ارزنده و به جا بود تقاضامندیم همچنان در صدد برآیید تا شاخصه های اعتدال تبیین گردد وگرنه موج سواران منفعت طلب کشتی تدبیر و امید را به هر ساحلی که خودشان بخواهند خواهند برد.